LenaBeatrice sa for siden:
Må finne ut av om jeg kan legge ut filmsnutter fra Youtube her, men det er sent nå og jeg begynner å bli trøtt, så foreløpig linker jeg til bloggen min.
Min første videoblogg:
Må finne ut av om jeg kan legge ut filmsnutter fra Youtube her, men det er sent nå og jeg begynner å bli trøtt, så foreløpig linker jeg til bloggen min.
Min første videoblogg:
Viclin sa for siden:
Nei, så artig! Og du hørtes akkurat ut som jeg har foretsilt meg. :)
Photobscura sa for siden:
Jamen, jeg trodde du var svensk :p. Eller husker jeg feil?
He he joda, jeg er svensk.
Født og oppvokst i Sverige, flyttet til Norge da jeg var 19 år, nå er jeg 38.
Men jeg må legge til at jeg bodde i en grensekommune i Sverige, nemlig Årjängs kommune som grenser til Marker kommune i Norge, hvor jeg bor nå.
Og min mamma er norsk :-)
Så norsk har jeg alltid kunnet snakke, om ikke like godt som nå.
Men jeg kan da lage svensk videoblogg også ;)
Ah, jeg trodde bare at du skulle ha litt sånn Bettan-sleng :p.
Jeg har selv vokst opp en fem minutters biltur fra Sverige og kunne tala dalamål rektut bra. Da jeg var liten i alle fall. Nå sitter ikke svensken før etter minimum en flaske vin :D
Dalamål kan jag inte, men jag är riktigt duktig på värmländska :p
Inte för att just det är så mycket att skryta av...i Stockholm förstår de inte vad jag säger när jag pratar värmländska ;)
Carisma sa for siden:
Åh, dalamål er den fineste svensken! :D
Jeg blir av en eller annen grunn veldig god i spansk jeg etter en liter eller to med vin.... :rolleyes: Har ført en meningsfull samtale med innfødte mallorcanere uten å sjøl skjønne hva jeg sa.. :rodme: Men i følge noen som kunne spansk som var med var det helt riktig :lol:
glis
Jeg hadde en amerikansk nabo i noen år, og vi snakket bare engelsk/amerikansk sammen.
Etter noen gode drammer fikk jeg spørsmål fra andre om hvorfor jeg snakket gebrokkent norsk/amerikansk!
Jeg ble riktig så flink til sørstatsdialekt :p
Carisma sa for siden:
Hehe, sambo jobbet som telefonintervjuer en gang, og på slutten av dagen begynte folk å tro han tulleringte, for han begynte å ta etter de han snakka med når han ble sliten :) Litt sånn jukse-norlending og sånn :lol:
Hehe, synes du? Jeg har vokst opp ganske nære Idre, og de gjør stort sett ikke annet enn å banne :p
Haha, det der kjenner jeg igjen, har jobbet i alt for mange år med det der, og gjorde akkurat det samme. Merkelig :p
trillian78 sa for siden:
Ååhh. Både dalamål og värmländska er nydelig :love: Jeg har oppholdt meg mange uker akkurat på grensa mellom Värmland og Dalarne hvert år de siste åra, og jeg merker at jeg blir helt myk langt inn i hjerterota når jeg hører den litt bondske dialekta de har der. Også er disse tømmerhoggergutta fra värmland så lette på tråden da. Det er bare en god porsjon med nävgrøt med stekt flesk og tyttebær som skal til, så er de fortapt :lol:
HEhe, samme sak her. Jobber nesten bare med utlendinger. Og jeg er blitt helt håpløs på preposisjonsbruken min. Jeg aner nesten ikke hva som er riktig lenger.
Ignite sa for siden:
08`ttar kan være snobbete.
Forsøkte å bestille øl på Norrmalm, men det var ikke lett - var vel på et trendy sted på Biblioteksgatan. Min svenske eks-kone måtte oversette.
Helt til jeg dro til Gamla Stan og Söder. Der forstod de meg :rolleyes:
Faren min er mye i Stockholm, i jobben, og han har har døpt de om til 99'or.....ikke helt hundre ;)
Ignite sa for siden:
Hehe :D
Carisma sa for siden:
Haha, prøv køben da sier jeg bare! For det første tror de alle er svenske, et språk de nekter å forstå. Så de insiterer på å snakke engelsk.... :rolleyes: (Fordelen er at de også tror alle som ramler dritings av danskebåten er svenske, nordmenn har egentlig et godt rykte :lol: De bare tror aldri de har mått noen....)
Men sist jeg var i Køben var det nordmenn som jobbet på 90% av butikkene og kafeene så det var visst ikke et problem lenger.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.