Jeg har hatt sånn veldig hodepine i det siste - og generelt følt meg veldig slapp og uopplagt. Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å kutte ned på meieriprodukter, for å se om jeg kanskje kan tåle det dårlig. Må vel kutte ut ost også da?
Men da er jeg veldig usikker på hvordan jeg i alle dager skal kunne lage meg et måltid med nok fett. Har brukt cf, cc, fløte og seterrømme og smør til å øke fettmengden. Men hva i alle dager kan jeg gjøre nå da;)
Noen av dere som har prøvd dere på mindre meieriprodukter som vil si noe om hva som er deres viktige kilder til fett??
Slik føler jeg meg også for tiden - men jeg vet ikke om det har noe m meieriprodukter å gjøre for jeg spiser egentlig ikke så mye av dette....
Men - hva med Cocosa? Jeg kjøper den med kokossmak og spiser rett fra krukken. Eller jeg har den i te. Liker du Avocado? Den er det mye fett i!
jeg har lest på kolhydrater i fokus.se eller noe at grunnen til at nøtter,fløte,ost osv er partystoppere er fordi de rett og slett drar med en hel del kalorier. selvom dette er LCHF, tar det ikke bare 1 sekkund og forbrenne 3000 ekstra kalorier..
1 normal skive ost=10-15g = rundt 40-60 kalorier.
dumt :( men er ikke sikker, så ikke ta meg på ordet!
Jeg er melkeallergiker selv, og finner det svært komplisert/rent å spise lchf uten melkeprodukter. For alt av substitutter er som regel ute.
Det blir ekstrem purist-mat, der det er kun ren mat du kan spise. Veldig effektiv slankekur da! Jo, multigrain runde knekkebrød kan man spise.
Tror byen i England ville blitt fornærma over at Rema selger viderekommen plast til 20kr for halvkiloen med navnet cheddar. Vellagret cheddar er jo megadigg.
"Nakkiser" (nakkekoteletter!), mye fett i de.. hiv innpå 2 stk av de + masse grønnsaker. Tilbered maten godt, ellers blir du lei. Styr unna sukker og drikk MYE vann. :D
Jeg hadde ikke overlevd uten OST om det ikke var for at det ga meg alvorlige helseskader (allergi som gir meg astma). OST kun med 8 årlige bronkitter? Ok, ingen ost da... :o
og når vi snakker om ost lurer jeg på noe- hvorfor blir cheddar rød når den blir en ostechips? ( altså 3minutter i microen )
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.