< Tilbake til oversikten

Spørsmål ang karber

Elinengelen sa for siden:

Jeg vet det er en øvre grense på 15-20 karber, men er det noen nedre grense på hvor mye karber en skal ha i seg i løpet av dagen?

Gerd sa for siden:

På ketolyse: 15 :)

men er det noen nedre grense?

Carisma sa for siden:

Som Gerd sa, 15g. Du skal ikke ha under dette. Det beste er å ligge mellom 15 og 20g, noen må øke på enda mer opp til 25g for å få nedgang.

Gerd sa for siden:

Ja 15 er nedre grensa.

jeg trodde en ikke kunne gå over 15-20 karber, og dess mindre karber dess bedre.....kan dette være grunnen til at jeg går opp i vekt? jeg har spinka og spara på karber.

Gerd sa for siden:

Ja, det kan være det som gjør det. :ja:

Mange opplever at de må nærmere 20 for at kroppen slipper :ja:
Og la mestenparten komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Kroppen trenger de vitaminer, mineraler og enzymer for å fungere og forbrenne optimalt :)

ok. finnes det noe juksemal på hvor mye en spiseskje er osv? ellers blir det jo håpløst å regne ut....

Carisma sa for siden:

Du kan prøve å veie en ss av tingene du lurer på.

Hva er ØVRE grense for Karber da?

Carisma sa for siden:

Boka sier 15-20g for kvinner. Men jeg vet Torkil har rådet noen (blandt annet meg) til å øke til 25g om man ikke merker særlig nedgang.

ok. så en skal holde seg på nøyaktig 15- 20 karber om dagen?

Carisma sa for siden:

Det er det optimale :ja:

Gerd sa for siden:

Viss ikke du har boka, Elinengelen, så kan du låne den på bibilioteket :)

Der står det veldig mye tips, råd og forklaringer :ja:

Joda,men har ikke lest akkurat det tydeligvis. får ta frem boka igjen.

Gerd sa for siden:

Jeg bruker boka som oppslagsverk ennå jeg :ja: Syns jeg alltid lærer og forstår noe nytt :)

Har egentlig bare fått skumma gjennom deler av den, men får lese grundigere. driver og lager meg liste over skjeer og gram med de tinga jeg bruker jevnlig.:rolleyes:

Gerd sa for siden:

Kjempelurt å gjøre :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.