sverrem sa for siden:
Kan jeg ta utgangspunkt i "ferdig lasagne-pakkene" til Toro mfl når jeg skal lage lasagne på atkins? Tenkte da å bruke kjøttfarse (evt kjøttdeig) og norvegia-ost som ingredienser. Er dette ok?:o
sverrem sa for siden:
Kan jeg ta utgangspunkt i "ferdig lasagne-pakkene" til Toro mfl når jeg skal lage lasagne på atkins? Tenkte da å bruke kjøttfarse (evt kjøttdeig) og norvegia-ost som ingredienser. Er dette ok?:o
Iset sa for siden:
Nei det tviler jeg på, de pakkene er stappafulle av karbohydrater, og ikke minst en haug med søppel (msg, sukker, maltodextrin osv). Lasagne er så ufattelig enkelt å lage fra bunnen av så den pakken trenger du ikke. Det er masse oppskrifter liggende her på forumet. :)
Karbokarbo sa for siden:
Jeg har en sinnsyk god oppskrift på lavkarbo lasagne som jeg har laget to ganger den siste uken (har det med som lunch i dag!).
Lavkarbo lasagne:
1 squash (2.2 gr karb pr 100 gr.)
400-500 gr karbonadedeig
1 boks opphakkede hermetiske tomater (3 gr karb. pr 100 gr)
hvitløk, tørket oregano, basilikum, salt + pepper (eller det du syns der godt)
1.5 dl fløte (Matfløte: 3.8 gr karb pr 100 gr. Kremfløte: 2.9 gr karb pr 100 gr)
masse ost
Du bruker squashen som lasagneplater som du skjærer i tynne skiver med ostehøvel.
Legg de gjerne på noe tørkepapir og dryss salt over for å få ut noe av fuktigheten
Stek karbonadedeig med salt + pepper
Heller i en boks med hakkede tomater + hvitløk, basilikum, oregano.
La det stå på lav varme og trekke i 10 minutter.
Legg et lag med squash i bunnen av en ildfast form, så et lag med kjøttblanding - squash - kjøtt osv. Avslutt med kjøttblandingen.
Hell så over 1.5 dl fløte og dryss masse ost over.
Inn i midten av ovnen på 200 c i 30 minutter. :D
Speaking of... Nå har jeg lunch så nå skal jeg spise lasagnen min!
Areola sa for siden:
Denne så god ut!
Kan du legge den ut i en ny tråd under oppskrifter også, så den er lettere å finne til neste gang? (hvis den ikke allerede ligger der da :P)
Karbokarbo sa for siden:
Det kan jeg gjøre! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.