å det er to ting:p
kjøpte bearnessaus fra fjordalnd til gubben i helga, å der står det at det er 2,2karber.. men det er jo sukker i den, så kan jeg spise den? ettersom det er så lite karber??
OG, jeg driver å baker "brød" av kruskakli, sesamfrø å linfrø, mandler å solsikkefrø.. er det "lovlig" eller kan det finne på å være en partystopper?
kommer ikke til å spise brøderstatning hver dag, men er så vanskelig å finne på noe å ta med seg på jobb.. spiser cottage cheese, kesam, å frøblandingen.. å det er samme frø blandingen som det jeg bruker i brødet.. å har nå gått ned så langt.. får prøve meg frem å se:D håper ikke det er partystopper:(
Jeg har også et spørsmål: Jeg har faktisk gått opp i vekt og lurer på om dette henger sammen med at jeg er glad i Creme Fraiche. Har bare telt karber, men undres på om jeg også burde telle kalorier??
Hadde vært utrolig glad for et svar fordi jeg vurderer å gå av kuren, og alle synes det ville være dumt;)
Jeg fikk en muffinsoppskrift som viser seg å være fin som niste, eller frokost "on the run". Må bare beklage at jeg ikke vet hvem som "eier" oppskriften.
Ost og nøttemuffins
Her er også en fin frokost "on the go"
kan brukes til alt mulig, men er greie å ha i en pose i kjøleskapet. Kan fryses også ! De er veldig nøttete altså !!
Ovn forvarmes til 180 C. Former pensles med oliven olje.
Mal mandler og valnøtter, mix alle ingrediensene. Hvis mixen blir tørr, bland litt vann i. Fordel røren på 12 former. Bak i ovnen 15 min.
Gode med ost & smør.
Hvis man bruker papirformer er det best å ta de av når muffinsene er blitt kalde.
Man kan blande forskjellig smakstilsetninger i.
Næringsinnhold pr stk om man lager 12 stk:
245 kalorier, 23 gr fett, 2 karber, 9 gr protein
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.