< Tilbake til oversikten

Svette

Stanley Ogden sa for siden:

Hei igjen. Jeg forsøker meg på nok et spørsmål, jeg!

Før jeg startet på atkins var jeg (naturlig nok) god i holdet og det skulle ikke så mye aktivitet til før jeg var ganske svett.Nå er jeg 10-12 kilo lettere og ca. halvveis til målet.

Jeg opplever imidlertid ikke har svettingen har avtatt. Er dette normalt. Noen med erfaring der ute?

Photobscura sa for siden:

Jeg tror nok min svetting vedvarte så lenge forbrenningen var på topp, i hvert fall. Jeg blir innmari varm i ketose.

Sostråle sa for siden:

Hei :)

Jeg har også svettet mye, før trodde jeg det var overvekten som var skyld i det. Men jeg har gått ned en del i vekt og jeg er rimelig bra trent. Men uansett så skal det ikke så mye bevegelse til før svetten først pipler for deretter å renne i strie strømme i hverfall hvis jeg trener.

Noen mennesker har høy svetteproduksjon, noe som er bra for det regulerer temperaturen i kroppen og det transporterer ut avfallstoffer. Jeg har ofte merket i perioder med mye trening så er ikke svetten salt lenger, sikkert fordi jeg da er noe tom for det i kroppen.

I allefall det er ikke sikkert at du reduserer din svetteproduksjon fordi om du tar av i kg eller blir bedre trent;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.