Vesla har begynt på SFO og må ha matpakke hver dag. Hun trengte ikke det i barnehagen så nå trenger jeg gode tips til sunne matpakker til de små. Har en tråd på et annet forum om det men der går det jo mest i pizzasnurrer, brødskiver og sånt, jeg vil ha det litt mer lavkarbovennlig.
Forskjellige kjøttpålegg.
Majones i liten boks.
Agurk,
tomat,
tørket frukt/bær.
Egg i skiver.
Salat.
Pasta.
Ost.
Rømme i liten boks.
Kylling
Knekkebrød
lavkarbovennlig mini pølser
Ikke alt sammen oppi samme matboks da. Men forandre innholde dag etter dag. :)
Liker hun ostemuffins ? (egg, ost, skinke/pølse osv)
Pizzaboller kan jo lages ganske sunne om du vil (eller hva med oopsie rolls eller hva de heter ?)
Fullkornspasta om dere bruker litt pasta, gjerne med litt kylling eller noe til.
OE polarbrødlapper
masse pålegg hun liker
grønnsaker
frukt (ikke helt lavkarbo men funker 'alltid')
Bloggen til Alveslottet er genial ja, jeg ønsker også noen matbokser derifra men må pent vente litt å se ann behovet.
Er ikke kommet i gang med matboksene helt her enda da ikke skolen begynner før til uken men vi er på ferie nå så har hatt med litt niste når vi har vært på tur å sånn, greit å øve seg litt :)
Foressten har jeg kjøpt en bok som heter Matpakka (Bokklubben.no, 119 kr) som er veldig kjekk. Mye er ikke veldig lavkarbo men man får iallefall gode ideer, jeg har funnet masse der som jeg skal lage til mine unger som også skal spise litt mer lavkarbo utover.
Kanskje jeg skulle begynne følge med i denne tråden, kanskje dere kan overbevise meg om å ha matpakke med meg på skolen:eek: Har droppet lunch de siste årene jeg har gått på skole, og jeg trenger inspirasjon. en fancy matpakke øker sjangsen for at jeg spiser maten :D
Jeg lager ofte salater til unga mine som de får med seg i matpakken. I tillegg får de en pose småsulten.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.