Jeg har nettopp startet med lavkarbo og er på en festival i helga. Det er her som jeg bor, så jeg sover hjemme og er hjemmom av og til.. Men mesteparten av tiden borte.. Derfor lurer jeg på tips til hva jeg kan kjøpe ute på kafe, restaurant o.l som er lavkarbo vennlig? Sliter litt med å vite hva jeg kjøpe, da jeg ikke kan lage selv hjemme. Takknemlig for svar:)
Hei,
Velg retter med reint kjøtt eller fisk, be om ekstra salat/grønnsaker i sted for ris/poteter/pasta. Husk at sauser, dressinger etc kan innholde mye kh
Eg meiner det skal gå greit, har kjøpt ei pølse på Narvesen ein gong eg var holsvolten og det gikk greit. Utan brød eller fyll, kjedelig mat, men er nok til å stoppe hungeren når det er lenge til ein kan gå heim og ete ordenteleg mat. :) Eg går derimot ut i frå at dei fleste pølsene på narvesen/bensinstasjon/etc inneheld ein del stivelse og ikkje er heilt optimale, så det er slik sett ikkje noko ein bør gjere ofte. Hamburger med salat kan kanskje vere eit alternativ, er usikker på kva dei fleste hamburgarane ute brukar innehalde, men ein burger med salat (uten brød og dressing) er vel ok ein gong i blandt.
Mange småkiosker har litt pålegg, ein pakke osteskiver og/eller ein pakke kjøttpålegg er kanskje eit alternativ?
Dei einaste alternativa e veit om på festivalområde på kveldstid, er pølse eller hamburger.. Så då håper e det går greit med ein hamburger med salat uten brød og dressing.. For e er kjempe sulten nå..... hmm, skal ikke være lett.. flere tips mottas med takk:)
Hva med baconsnacks hvis dem har d? Vet det ikke er skikkelig mat, men går jo greit I nöden. Eller du kan ta med deg mat når du er hjemom, en niste til kvelden. Ellers har dem gjerne salater på narvesen? Bare plukke ut evt pasta eller annet karboinnhold.
Lykke til hvertfall og kos deg :)
Ta en pølse(gjerne bacon) med rekesalat, men uten lompe/brød. Kebab uten mais og dressing, bare spis innholdet og kast brødet. Sikkert ikke helt topp ernæringsmessig, men pytt pytt! Av og til går dette sikkert helt greit!
Berre pass på at det er ordenteleg bacon, og ikkje stivelse med baconsmak :p Eg har kjøpt inn feil fleire gonger men heldigvis alltid oppdaga i tide. :o
Statoil's hamburgere innholder under 5 kh pr 100 g kjøtt! ;)
Takk for tips:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.