< Tilbake til oversikten

Tusen av valg

SunnhetMedSirrup sa for siden:

karbohydrater gjør deg fet- karbohydrater metter før du legger på deg - spis fettfattig - fett brenner fett - proteiner skater tarmen - proteiner knuser myten om at " en kalori er en kalori" - spis regelmessig! - spis når du er sulten - lytt på kroppen - se på klokka! - samme med 2 store eller 6 små måltider om dagen - forbrenningen stopper aldri - den er lav om natta - spis regelmessig, eller gå i sparebluss - sparebluss kommer kunn etter 3-4 dager - frokosten starter opp forbrenningen - forbrenningen går 24 timer i døgnet, ellers dør du - start med en gigafrokost , gå ned i vekt - drop frokosten! - drokosten er dagens viktiske måltid - ingen skade av og droppe frokosten , f.eks dyr blir ikke overvektige som oftest , og de spiser ikke fast frokost - dyr er ikke oss - vi er alle hulemenn ! - genene våre er i stenalderen , protein daglig i høye inntak er ikke farlig - protein gjør deg fet. -

jeg gidder ikke og skrive mere. det er FOR MYE.
ikke rart folk blir overvektige - vi skal jo stole på kostholdsekspertene - som kan "alt" .. ingen av de sier jo det samme. vi blir selvfølgelig forvirret da, og setter oss på McDonalds for og slappe av..

og ikke bare det - tenk på alle diettene, slankematen, supermaten, slankepillene, slankeshakene, måltidserstatterne, m.m. som finnes , hva skal vi gjøre?

jeg sier yeh,fa*n , lets eat lowcarb. hva sier du? og hvordan er DIN kombinerte matplan for og " redde framtiden " din?

Photobscura sa for siden:

:lol:, jeg ble faktisk litt svett i hjernen min av å lese den der!
Joda, jeg spiser rene matvarer, liberalt med fett og moderat med langsomme karbohydrater, da er jeg frisk og glad og vil leve lenge i landet. Det er i alle fall min greie, så får andre finne ut hva som passer for dem ;). Balanse er i all fall nøkkelordet. Stol på kroppen din, stol på signalene, spis når du er sulten, stopp når du er mett.
Ah, så enkelt, og samtidig så genialt!

egentlig er det ikke vansklig i seg selv - og noe mat kan en jo faktisk nesten kalle " slankemat " , div tunfisk i vann , ( boks ) 29g.prot pr. 100g , 1 g fett. ( omega-3 ) , 0 karbo.

og protein er stimulerende for forbrenningen i cellene våre og ta seg av, men bedre en musklende. så ja - og den er synsyk mettende.. ( 1 boks= 150g tunfisk, 50g vann ) :p

den i gelé har ikke omega3.

og den i olje smaker .. piss .. og har en del karbs.. og mere fett og da..

Iset sa for siden:

Jeg liker best tunfisk i olje, og fett er man da ikke redd for her? Men oljen er vel ikke akkurat kaldpresset da, så ... Men jeg velger tunfisk i olje jeg altså. Eller tunfisk i tomatsaus, den er knallgod! Sikkert litt sukker i sausen, men.

nopp , fett er bra ! :)

men de i olje passer bedre hjemme i omeleetten..:p

nå leste jeg nettop at fiber gir kreft.. det som skulle være slankematen.. -.-"

Åh? Ja, det er jo logisk.
SunnhetMedSirup, du leser for mye :cool:!

sykavsukker sa for siden:

Og jeg har lest at fiber motvirker kreft. Uansett så er vi alle ulike og det finnes ulike typer fiber, ulike typer karber, fett osv. Har bestemt meg for at lavkarbo skal være min kilde, så får kostholdsekspertene krangle seg imellom mens blodsukkeret deres sviner like mye som meningene ;)

Vaffel sa for siden:

Sykavsukker: Bildet er for stort. Jeg kan krympe det for deg. Tøyeblikk...

Vaffel sa for siden:

:o Sorry jeg tok feil... det var ikke for stort. Hm. Da vet jeg ikke hva som er problemet. Du laster det opp i profilen din, men det skjer ikke noe?

Sykavsukker: Du kan prøve å laste det ned til pc-en din først, og så browse det opp, om du alt har prøvd det, så beklager jeg ;)

sykavsukker sa for siden:

Åh, ser dere har svart meg på profilbildet her :D Nei, det går ikke. Kan prøve fra en annen pc senere i dag for det burde gå. Takk<3

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.