Har vært på ketolyse i 52 dager nå og gått ned 15 kilo (fra 92 til 77 kilo). Det skal nevnes at jeg er mann og 184 cm høy, med en BMI som har gått ned fra 27 til 22. De siste to ukene har jeg bare gått ned 1 kilo (de første 5 ukene gikk jeg ned nesten tre kilo i uka), og jeg begynner å se svart på dette da jeg håpet ketolysekuren skulle være kortvarig. Jeg skulle så gjerne ha fått fettprosenten ned fra rundt 15 % til rundt 8 % eller lavere, og lurer derfor på om det vil lønne seg for meg å trappe opp treningen og hoppe over på en såkalt "targeted" ketolysekur hvor jeg stapper i meg kabohydrater en gang i uka og spiser fett og proteiner resten av uka kombinert med styrketrening og gerilja-kardio-jogging. Jeg kan sikkert få det til uten karbohydrater, men dersom det vil være mer effektivt å få i seg karbohydrater, så er det interessant å vite.
Om noen har tips til andre metoder for å få den siste innspurten til å gå radig, uten bruk av clenbuterol eller ECA stack, så hadde det vært kjekt.
Ooook, først og fremst: :eek:! Tre kilo i uka, det er sykt mann! Dæven!
Og second; Jeg synes ikke det er noe kult mot kroppen å tulle med blodsukkeret, med mindre du ligger i hardtrening og brenner opp karbene superraskt. Og 8 fettprosent? Det var da fryktelig lavt? Hva er grunnen til det?
Noter: Dette er min mening, og clenbuterol eller ECA stack har jeg aldri hørt om.
Hvorfor har du det så travelt?
Jeg vil ha fettprosenten såpass lav fordi jeg fikk diagnosen fettlever (pga. overdrevne mengder øl og pizza de siste 10 årene), og googlet meg fram til at alkoholindusert fettlever kan fikses ved å kutte alkoholinntaket og gå ned i vekt. Jo lavere jeg får fettprosenten, jo bedre, og 8 % er vel det som er optimalt for en sunn og frisk kropp.
Jeg har det ikke så veldig travelt :) Livet er dog kort, og det er ikke noe gøy å leve på ketolysekost.
StoreLilleMeg: Det er en halv kilo i uken de siste to ukene :)
Normal fettprosent for menn ligger på ca 10%, forsåvidt. Jeg vet ikke så mye om fettlever, men har det noe å si at du ligger under normalen?
Er det ikke noe gøy å leve på ketolysekost, synes du? Nei, da vet ikke jeg, jeg synes ketogent kosthold er skikkelig moro! Mest fordi det smaker innmari godt, er enkelt å forholde seg til og man blir så frisk og fin i kroppen av det! Det er jo min opplevelse, da.
Kanskje du spiser for lite variert? Har du kikket litt rundt i oppskriftsforumene her inne? Det er viktig å variere sånn at man ikke blir lei.
Om du trener sånn at du får større muskelmasse vil også basalforbrenninga di gå opp. Trener du?
DA skjønner jeg hvorfor du har det travelt, hehe...
Du vil komme igang å få nyte å leve ditt nye liv :)
Jeg kan desverre ikke gi noen råd her, men det kommer nok noen innspill skal du se.
Masse lykke til videre. Og så utrolig flott at du har tatt tak i tingene å jobber for å få kroppen din på rett kjøl.
Klem.
Hvilken kost har du tenkt å leve på når du er ferdig med ketolysekosten? Skal du oppnå varig helsegevinst, trengs det varig livsstilsendring... og antakelig holdningsendring. :o Beklager å si det.
En halvkilo i uka er å regne som meget vellykket vektnedgang. Greier du å fortsette slik har du all grunn til å gratulere deg selv.
Jepp, det kan jeg. Normalt spiser jeg i løpet av en dag 4-5 egg, en halv pakke lollo-salat, 150-300g laks, biff, kjøttdeig eller kylling og 1,5 dl seterrømme og 1 dl meierismør. Spiser laks/ørret minst 3 ganger i uken. Dette er selvsagt ikke alt jeg spiser. Skulle jeg listet det ville listen blitt for lang :) I tillegg tar jeg slavisk ketolyse-kosttilskuddene.
Fettleveren skyldes i tillegg til alkoholmisbruk også saftig med fett i magepartiet, og det er stort sett magefettet som sitter igjen nå. Jeg må bli kvitt alt. Og joda, jeg synes også det er flott med ketolysekost, men jeg kan ikke leve resten av livet uten skikkelig pizza ;)
Angående trening så tar jeg meg en halv time med gerilja kardio hver kveld + det jeg klarer av sit-ups, push-ups og ryggøvelser. Jeg løfter også vekter hver dag. Vil tro det har bidratt til å stagnere selve vekttapet pga. økt muskelmasse, men fettprosenten er fortsatt relativt høy i forhold til målet.
Tviler sterkt på at jeg spiser for lite variert. Det er nok heller det at kroppen har oppdaget at det begynner å bli tomt for fett, så det jeg ønsker å finne ut av er hvordan jeg skal tvinge kroppen til å kvitte seg med resten så fort som mulig :)
Når jeg er ferdig med ketolysekosten er planen å hoppe over på en balansert diett og fortsette treningen, så jeg tror nok holdningsendringen allerede er i boks :)
Men det er ingen som har noen erfaring med såkalt "targeted" ketolyse? Det står så mye forskjellig på nettet, og det som gjerne går igjen der blir motsagt i dette forumet, så jeg blir en smule forvirret :)
Jeg er helt fersk innenfor dette selv, og kan lite om ketolyse, men ønsker likevel å si noen ord.
Det høres ut som holdningsendringen din er tilstede i høyeste grad, og som om du har en fin og langvarig plan for bedre helse.
Gratulerer med vektnedgang, håper du finner en løsning på de siste kiloene og den resterende fettprosenten. Må imidlertid støtte meg til de andre som poengterer at nedgangen stagnerer etterhvert og at det går i rykk og napp.
Lykke til videre, blir glad av å lese sånne historier som dette. :)
Fikk aldri testa denna, men hvis det er noen som vil teste den så si i fra hvor godt/dårlig den funka :D Står lite om TCD rundt omkring, men søk på TCD, Timed Carb Diets og Ironman
Har også noen linker om forskjellige dietter:
IF Intermittent Fasting (Periodisk Faste): Hvis man ikke liker frokost/lunsj og trives med store måltider + man trener styrke og kardio IF (intermittent fasting) Ketose vs. IF
PSMF: Er mange som går fort ned i vekt med denne, dette er en diett for de som går fort ned i vekt ved å kutte karbo og øke prot.inntaket Hurtig vektnedgang med PSMF
IF liker jeg veldig godt, spesielt fordi jeg ikke liker å spise frokost, men kan være litt vanskelig å få i seg nok mat iløpet av 8 timer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.