< Tilbake til oversikten

Brød (nybegynnerspm egentlig)

Supramundane sa for siden:

Jeg har lest om Fedon sine brød, og lurer - kan jeg egentlig spise LITT fedonbrød selv om jeg skal følge ketolysekuren? Er det greit så lenge jeg har kontroll på karbohydratene? :rolleyes:

Kitt sa for siden:

I utgangspunktet skal alle karbene( i hvert fall de aller fleste) komme fra grønnsaker som vokser over jorden, egg, smør, ost og fløte.

Vi velger alle litt forskjellig, og om du bare holder deg innenfor karbohydratgrensen, så kan det være ok!

MEN, ganske mange opplever alle typer brød/brøderstatninger som partystoppere!!!:eek::eek::eek:

Ivory sa for siden:

Kan vel egentlig spise litt av de fleste ting, men for å sette det litt på spissen.. spiser du et kakestykke til frokost, og det inneholder 20 g karber, da blir det ikke mer mat den dagen;)
Med andre ord - har du karbene under kontroll, og får i deg det kroppen din har behov for av mat i løpet av dagen, så vil jeg tro det er fritt fram:)
Vet ærlig talt ikke hva et fedon-brød inneholder av karber, men slik ser jeg på det:rolleyes:

Ivory sa for siden:

Og ja, selvfølgelig reagerer vi alle forskjellig og noe kan stoppe vektnedgang hos noen:cool:

Ja, jeg har forstått at fedonbrødet kan inneholde en del karber da..

Men alt koker vel ned til at jeg må komme meg i ketose (har fått mellomste rosa utslag på stix), og så kan prøve litt frem og tilbake? Jeg tenker at bare ett knekkebrød om dagen hadde gjort veldig godt for motivasjonen. ;)

Kitt sa for siden:

Har du fått utslag på stiksen, er du i ketose!:heia:

Graden av ketose har ikke noe å si. Om du får mørkeste utslag kan det også bety at du drikker for lite vann, rett og slett!:eek:

Oi! Så artig da! Jeg trodde man måttek komme seg på mørkelilla? :rolleyes:

Jeg har forresten baket det proteinbrødet som står på bakemix-boksen til Ketolyse - og det var jo alldeles nydelig! 1 karbo per skive, og massssse deilig pålegg. Jeg gir meg ende over - at det går an å kose seg så innmari mye på kur! :D:D

Kitt sa for siden:

Utslag er utslag!!!

Ja, tenk at man kan meske seg med masssssse god mat, aldri være sulten og likevel gå ned i vekt!
Ganske så fantastisk, spør du meg!:D:D:D

Jeg tror jeg må ha gjort noe feil, for i kveld fikk jeg ikke utslag.. :( Jeg vet jeg ikke har spist for mange karbohydrater, det har jeg vært veldig nøye med.. Kan det være at jeg ikke har spist nok fett da eller? :confused:

Carisma sa for siden:

Hvis du skal leve ketolyse "etter boka" så kan du ikke spise fedon-brød. På lavkarbo generellt kan du spise litt av det, men da er det som sagt ikke ketolyse :nei:
Og et veldig godt tips er å holde seg unna slike erstatninger i de to første ukene for å få ut all "dritten" fra kroppen. :rolleyes:

Nei akkurat fedonbrød er helt OK, erstatningen var mer enn bra nok. Jeg ble bare så usikker på alt når jeg falt ut av ketose så fort.

Hvordan har dere andre gått frem i starten?

Kitt sa for siden:

Har du gjort alt riktig, er det ikke sikkert du har falt ut selv om du ikke får utslag!
Selv får jeg ikke utslag de siste dagene før mensen, feks.

Jeg testet en time etter jeg spiste kveldsmat i går (to kokte egg med meierismør og majones), og da var den mørkere rosa enn den noen sinne har vært! :) Ikke rart jeg blir forvirret når fargen endrer seg i løpet av en halv kveld! :confused:

Carisma sa for siden:

En time etter maten er det nok fortsatt for mye rester av den igjen i kroppen. For mest mulig korrekt måling bør det gjøres et par timer etter siste måltid på kvelden.

Varer ketosen utover hele natten etter man har spist? Jeg er litt usikker på hvordan det fungerer. Sånn at hvis jeg spiser 21, og måler rundt midnatt, så er det et riktig resultat?

Carisma sa for siden:

Ketosen varer hele døgnet :ja:
Det blir rett da ja, i elleve-tolv tida

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.