Hei alle dere som enten er ferdige med ED, eller i allefall har holdt på en stund. Jeg lurer på hvordan det gikk. Hvor mye gikk dere ned?
Nedgang i f.eks fase 1, fase 2, fase 3+4, samlet nedgang?
Hvor lang tid tok det?
....og hvordan var det å opprettholde vektnedgangen etter endt ED?
Sånne "resultatsvar" hadde vært god motivasjon for oss som er i oppstarten. :D
Jeg har hatt et fantastisk resultat med ED så langt :D, men så har jeg gått inn for at det skal fungere også. I tillegg har jeg vært heldig i forhold til at jeg har en helt fantastisk lege som har gitt meg tilstrekkelig informasjon, tips og råd til både å komme i gang men også til å holde opplegget gående.
Startet 27. februar og har tatt av 20 kg pr dags dato. Har fortsatt ca 30 kg som skal vekk, og regner med at det tar minst dobbelt så langt tid å bli kvitt dem.
Første uka gikk jeg ned -4.5 kg.
Andre uka hadde jeg gått ned -6 kg, men noen av middagene mine ble ketolysevennlige middager, istedet for ett produkt.
Etter en måned var jeg -7.5 kg lettere.
Etter dette stoppet det litt opp, da jeg ble utrolig lei ED produkter, og hadde derfor lite å velge imellom.. Følte ikke jeg kom helt overens med legen min heller, det stressa meg mye.
Jeg slutta ED helt før det hadde gått 2 mnd. Fortsatte med ketolysekuren pittelitt.
Resultater er -8 kg. Denne siste måneden har jeg bare spist møkk og tull, så resultater er -7kg nå. Det er vel kanskje 2-3 mnd siden jeg sluttet Eurodietten, og jeg har klart å holde vekta ca :)
Hadde jeg holdt ut lenger hadde nok resultatet vært MYE bedre. Men nå vil jeg fokusere på å finne min egen balanse i hverdagen som kroppen og mentaliteten min trives med. Jeg er veldig fornøyd med at jeg har holdt vekta såpass etter en så ekstrem diett.
Jeg gikk ned 13 kg på ED begynnte i mars og holdt på ut juni , etter det så har jeg holdt meg til et Fedon Lindberg aktig kosthold nå i sommer og gått ned 2 kg til.:)....ED var fenomenalt bra for meg men jeg ble til slutt kvalm av produktene desverre.:(
Men jeg er flink likevel er bevisst på hva jeg putter i munnen og har ikke falt tilbake til gamle synder.
Ned 21 kg fra jeg var på mitt aller tyngste!:D
Jeg begynte 3. juli, og de første 19 dagene (frem til første kontroll hos lege) gikk jeg ned 4,9 kg.
Nå er det gått 6,5 uke og jeg har et totalt vekttap på 12 kg :rolleyes:
Er utrolig overraska over at det har gått såpass raskt å bli kvitt de kiloene, og syns det går greit igrunnen.
Jeg har bestemt meg for å unne meg noe godt 1 gang i mnd, og da blir det virkelig noe å se frem til.
Ellers er jeg veldig streng, og har holdt meg helt til dietten fra første dag.
Syns det er like greit, for da vil jeg forhåpentligvis nå målet mitt fortere.
Jeg begynte på ED 12 juni og gikk ned 8 kg på fase en(ca 30 dager) :)
Nå har jeg gått på fase to i 6 uker og har gått ned tilsammen fra dag en, hele 17, 6 kg :heia: SUPERHAPPY!!!!
Fantastisk gode resultater synes jeg! Veldig inspirerende.
Jeg valgte å utsette min start, på grunn av besøk fra utlandet etc, men starter 1.september. Utrolig spent på hva slags resultater jeg vil få. Minus 32 kilo er målet. S P E N T!
Er det flere som vi fortelle hvordan det har gått blir jeg glad!
I dag er min første ED-dag. Må si jeg er s u l t e n altså!
Hadde med meg 400 gram grønnsaker til nisten (fordelt på tre måltider altså), men det var ikke nok på en slik førstedag. Da har jeg lært det til i morgen.
Grønnsakene fra liste 2 må vel nesten veies, så man sikrer seg at man ikke kommer over 250 gram av dem i fase 1. :)
I dag ble det litt for lite mat synes jeg....men jeg må gi kantinepersonalet på universitetet litt av skylden også. De nektet nemlig å låne meg en tallerken til suppa - selv om jeg skulle sitte der å spise. Typisk kjipinger! ....og typisk at det har vært lov å låne tallerkner til nistematen helt frem til i dag. :mad:
Tja..... liste 2 ja :rolleyes: - går vel mest i løk, purreløk, tomat og bitte litt rød paprika, og det bruker jeg vel 2-3 ganger i uka i en ratatouille sammen med grønn paprika, squash, sellerirot og blomkål. Bruker av ingrediensene på øyemål, så 1/4 - 1/2 liten løk, litt purre, en skive eller to rød paprik og en middels stor tomat er det som oftes ender opp i gryta. Av og til bytter jeg ut tomat med tomatpurre. Har aldri veid dette for å se hvor mye det er, men tipper at jeg er langt under dagsrasjonen fra liste 2 :p.
Holder meg stort sett til kokt/stekt/ovnsbakt asparges, blomkål og brokkoli til middag og salat med grønn paprika, agurk og to skiver rød paprika til lunch. Ratatouillen bruker jeg sammen med omelett eller pasta, og i fase to er den grei til det meste jeg lager av kjøtt eller fisk. Lagde faktisk fiskesuppe hvor jeg brukte ratatouillen som base forrige helg :D
En god investering for å kunne spise suppe i lunchen er en termokopp (ca 3 dl) som du kan røre ut suppen i, og deretter drikke direkte av koppen. Jeg har gjort dette siden jeg startet, og det fungerer bedre enn å skulle røre ut suppen i en tallerken.
Kalt og varmt vann regner jeg med er tilgjengelig i kantinen for alle...
Jeg fant en god minitermos på Clas Ohlson. Rommer 3 dl. Jeg lager suppa eller varm sjokolade hjemme jeg, og tar det med meg på universitetet. Fortsatt varmt etter åtte tmer på termos, så det funker for meg. I dag skal jeg kjøpe meg en minithermos til, så kan jeg ta med meg to :)
Varm venn er faktisk ikke tilgjengelig i vår kantine. Det finnes noen vannkokere rundt på huset, men de er grisete...og har kø. Men nå fant jeg jo en løsning, så jeg er blid og fornøyd. :D
Fase 1 over. Tada! Det gikk jammen fort. Så langt sier vekta minus 5,5 kilo. Det er jeg godt fornøyd med, og legen også. Synes det har gått ganske greit så langt, og kan bare konstantere at produktene smaker bedre og bedre ettersom dagene går. He-he! :D
Har fått håp om at dette skal fungere for meg, og starter nå på fase 2 med litt skrekkblandet fryd. Gleder meg til å spise laks! :p
Spent på hva vektnåla stopper på 17.mai. Har satt meg et ganske stort delmål til den dagen.... Men det er 7,5 mnd til, så jeg skal ha mange andre delmål før den tid.
To uker inn i programmet nå.
Har var på vekta i går som viste - 8 kg :):):)
Superhappy. Energien er på topp og ingenting fastfood frister i det hele tatt.
Synes det er gøy å hive på joggeskoa med mp3 i ørene å gå trurer nå siden jeg klarer å se å føle meg mye bedre :D
Takk takk :)
Det hjelper godt på å ha støtte fra alle mine nære og ikke minst alle her inne :D
Vil bare si til dere som evt ikke har begynt med E.D enda så er det noe av det beste som har hendt meg. Er proppfull av energi og mer sprudlene å positiv. Om dere vuderer å begynne kan jeg anbefale det. Man merker forandringer i kropp og sjel :)
I dag er det nøyaktig 3 uker siden jeg startet E.D
Minus 10,4 kg:eek:
Gratulerer til alle andre som også ser minus på vekta!
Synes alle sammen skal være stolte av seg selv :):
Herlighet, så flott, da! Gratulerer! Jeg har brukt 8 uker på omtrent det samme, men jeg stod også stille i 2 uker... Håper det går fort ned mot minus 15! Stå på videre og lykke til! :)
Jøss!! Måtte berre inn og kommentere! Så mykje på 13 veker. Det er jo fantastisk!! Er det mogeleg! Eg gleder meg, hvis dette går an for fleire (meg :p)
Fantastiske resultater!!! Du har virkelig hatt fullt utbytte av denne dietten! Selv gikk jeg ned 20 kg fra januar 2009 til mai 2009, altså på 4 mnd, og var utrolig fornøyd med det. Etter det har jeg surret litt med div. lavkarbokosthold inkludert "vanlig" kosthold i perioder. Gikk opp ca 5 kg igjen, men nå er jeg tilbake på den smale sti for å ta resten av kiloene. Føler ikke at "surreperioden" var bortkastet, har lært mye om lavkarbokosthold og hva jeg greier å leve med, så nå er jeg på en mer moderert eurodiett som jeg forventer å greie å leve med over lengre tid.
Men du kan du ikke dele med oss en typisk dag for deg? Er bare så imponert jeg... Tenk å være på -24,5 da!! For en motivasjon!! Syns det går så tregt nå jeg, men det er min egen feil! Desember og januar ødela alt!
Jeg var i Fase 1 i 30 dager hadde 5 måltider til dagen.
Fase 2 i 40 dager.
Har nå gått i fase 3A i hele Februar ( vekta går mye senere ned nå)
Skal over i Fase 2 i hele Mars.
Har hatt mine utskeielser å slitt med motivasjonen til tider, men hopper i det igjen... Sliter litt nå pga været ute.. Får ikke gått så mye tur jeg ønsker pga is på veiene :(
Satser på bare veier og sol snart :D
Jeg begynte på Eurodiet rett over nyttår, og har gått ned 33 kg så langt. Fortsatt mye som skal bort, men det er de beste resultatene jeg noensinne har hatt!
Og må bare få takke for alle de smarte tipsene jeg har fått her inne på forumet, gode oppskrifter og inspirasjon på tøffe dager. :klem:
Ikke for å ta motet fra folk, men det er altså ETTER pulverkuren det er tøft... Gikk ned nesten 30, så på et brød, opp 20, mens nå har jeg et greit ketogent lavkarbokosthold med lite fett og masse trening... Så nå nærmer jeg meg noe!
Regner med det tøffeste er etterpå ja, for min del er nok en av grunnene til at jeg ikke går ned nå at jeg har misslykktes i å HOLDE vekten så mange ganger, skikkelig vanskelig det.
Kan absolutt skriveunder på at tiden etter ED er den tøffeste. Hadde en runde med ED for noen år siden, men i løpet av de to årene fra jeg sluttet til jeg begynte igjen gikk jeg opp nesten alt jeg hadde tatt av. Denne gangen stiller jeg sterkere, nå har jeg forumet samt motivasjonen til å gjennomføre denn kostomleggingen 100%.
Skriver også under på at det er tiden etter slankingen som er tøffest. Har vært gjennom mange runder siden jeg var ung, lovende og overvektig 18 åringen. Men jeg skal bite tennene sammen og jobbe for å klare tiden etterpå også. Dette er ikke et korttidsprosjekt, men noe som varer livet ut.
Jeg er nå i Fase 3 - og har siden 26. Januar gått ned ca 17kg.
Jeg har nå gått ned 16.8kg:D halleluja. Og greit nok, jeg tror på dere når dere sier at det først er etter kuren at den virkelige kampen begynner. Heldigvis VET jeg også at det skal gå bra. Kall meg naiv, men dette har jeg tro på.
Ja, vett også at den tyngste jobben kommer etter endt kur. Men jeg har før jeg begynte på Eurodiett levd ett år på lavkarbo, og det fungerte helt supert. Problemet ble bare at jeg ikke gikk så mye ned lenger, men til å stabilisere med var det supert. Så jeg velger også å tro på at tiden etter eurodiett også skal gå bra ! :) Skal hvertfall gjøre mitt ytterste ! :)
Siden jeg nå anser meg som ferdig med ED, kan jeg rapportere at mitt sluttresultat er - 29,7 kg på 1 år og 3 mnd :D
Kjempefornøyd :jegvant:, og føler at jeg virkelig har hatt utbytte av ED i denne perioden.
Men nå velger jeg altså å bytte til ketolyse, da ED ikke lenger ser ut til å gi noen effekt for meg.
Ønsker dere alle lykke til videre, og jeg sikker garantert innom :p ED-trådene
Prøver snart igjen etter å ha erfaring på at dette er det eneste som nytter.. Sliter bare med motivasjonen. Stort sett bare varm sjokolade jeg likte på slutten sist..:confused:
NÅ er jeg spent! Skal på klinikken i Bergen på fredag...Jeg HAR prøvd generell lavkarbo-toppen 50 karber OG ketolyse, uten resultat. Før ferien hadde jeg en prøveperiode med proteinbarer to-tre måltider, vanlig lavkarbo resten( bare for å teste) og gikk ned over 4 kg på 5 uker.kiloene kommer på i ferien, slik de alltid gjør, men må få ha fri fra å tenke kosthold 2 ganger i året, ellers blir jeg sprø. NÅ skal jeg prøve det de finner ut på klinikken for meg, virker ikke det, kjører jeg det løpet jeg begynnte på igjen, for det VET jeg fungerer nå. Men skal gi det noen måneder ja- så lenge jeg ikke legger på meg så.:)Dere skal få høre hvordan det går, hvis noen er interressert?
Klart vi er intr. i å høre hvordan det går! Og lykke til med prosessen, jeg håper dette fungerer for deg slik som det har gjort for meg og mange andre.
Så bra, da skal jeg komme innom og fortelle. :);)Karissima-ikke kom å ta meg nå, vet mange her ikke er begeistret, men det funka for meg.......nei ikke fedon herbalife jeg brukte OG lavkarbomat i tillegg, kuttet ut eller ned på, det med mest kalorier da.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.