Jeg er nå på dag 10 på ketolysekuren.
Så langt, bra. (-2 kg)
Men jeg får så vond smak i munnen, savner noe (pastill?) å suge på. Drikker mye vann for å døyve det verste, cola zero også. Tyggegummi liker jeg ikke.
Så det blir en del tannpuss.
Finnes det en type pastill/drops jeg kan kjøpe som hjelper? De jeg har sett på i matbutikken har alt for mye karbo.
Men det ER fisemiddel! Spiser jeg 1 sånn ifasak, så må jeg holde meg unna folk resten av dagen!
GEnialt om man er litt irritert på samboeren sin. :lol:
For å slippe unna fisinga (samt at søtningstoffer ikke alltid er av det beste ;)), så tygga jeg på persille! Gennialt! Men, jeg er visst en av de heldige som bare hadde denne metall/aceton-smaken i munnen i noen uker, og så forsvant det selv om jeg fortsatt var (og er) i ketose
Menneh atte... Den esken med extradrops jeg kjøpte i går så sto det at den hadde masse karber i seg!!?? Men 0 av dem var sukker... Hva betyr det da? Spiste en før jeg så det, men har ikke turt å spise flere... :confused:
De karbohydratene er vel sukkeralkoholer, og det regnes ikke med. De skal (vanligvis) ikke påvirke blodsukkeret. Noen tåler å spise kunstig søtning, andre ikke.
Hvilket søtningsmiddel står oppført, forresten?
Skal tusle ut i bilen og hente eska, gadd nemlig ikke ta den med inn om jeg ikke kunne spise av den... :cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.