< Tilbake til oversikten

Pupper

Camilla82 sa for siden:

Uff sitter her å depper litt... da er det andre gang jeg må gå ned en bh str. Bruker 85A nå,men nå er den blitt for stor, målte og må ned til 85A-, er det dobbel A?
Burde jo bare være stolt av meg selv at jeg er på vei ned,men føler jo at eg mister noe av kroppen min.

Flere som opplever det samme?

Iset sa for siden:

A høres lite ut, er du sikker på at du bruker riktig BH? Jeg har faktisk veldig små pupper nå og bruker 70DD. For noen år siden hadde jeg trodd jeg brukte B-cup men neida. Ofte når man går til profesjonelle og måler, ender man opp med en cup som er mye større enn det man trodde man skulle ha. Folk tror jeg har B-cup altså, men jeg må ha DD, og mine pupper er SMÅÅÅ. :p

Ja, jeg har som sagt mistet mye puppevekt, hadde de jurene før. Men jeg trives bedre nå, liker ikke store pupper og synes det er mye bedre å ha små. Lettere å bevege seg, kan kjøpe BHer på vanlige butikker og ja, jeg ville aldri hatt større om det så smalt. :D

Camilla82 sa for siden:

Ja det er det som er saken, jeg har brukt feil str før, så søkte opp en side på nettet, hvor du plotter inn mål rett under brystet og på selve brystet m/bh på, dette gjorde jeg for flere mnd siden, fikk kjøpt en bh i riktig str og det var jo som å komme til himmelen. Men når det står A- betyr det det samme som AA eller?

scartz sa for siden:

jeg hadde gått innen en proffesjonell undertøysbutikk (der de selger gjerne litt dyrere undertøy) og fått hjelp der. Ofte skal man ned i bredden og opp i cup, mange som sliter med å finne rett BH til seg selv.

matitt sa for siden:

Husker du hvilken side du brukte for å finne riktig BH-str? Er litt i tvil jeg, sjø`!

Camilla82 sa for siden:

www.underverker.no/pJbS2h.ips
Denne siden.

Var ute å kjøpte i str 80A i dag og de sitter godt ihvertfall, ble push up ja:o

Vaffel sa for siden:

What?! :p I følge den kalkulatoren skal jeg ha 95 F! Jeg som har brukt C-cup så lenge jeg kan huske?

Hm... kanskje man skal prøve?

Bixen sa for siden:

Kan få en aha-opplevelse når man blir målt i en skikkelig undertøysbutikk ja! Jeg brukte 90C, men så viste det seg at jeg skulle ha 85DD.
Jaja, nå har jeg gått ned, så ny BH-str. er 80B. Synes det er deilig med mindre pupper jeg da, men skjønner noen kan synes det er "feil plass å miste vekt." :)

4me sa for siden:

Jeg har også gått ned mange str, synes det er så deilig med "små" pupper! :D

Vaffel sa for siden:

At de blir mindre synes jeg ikke gjør noe. At de blir slunkne er litt verre. Men ikke verre enn at man kan leve godt med det... med en god bh.

Abbe sa for siden:

Hmmm måtte teste den kalkulatoren, riktignok med bh på... Den hadde jeg vært skeptisk til... Med mine mål og tilpasset (i butikk, av noen som kan det) bh str 80D på skal jeg visst ha str 85A :confused:

Photobscura sa for siden:

Jeg tror ikke den kalkulatoren der funker særlig bra, jeg fikk 90b, jeg har målt meg på Sten og Strøms Lingerie Lounge og har 85c. Ikke snakk om at jeg får på meg en b-cup.

Vaffel sa for siden:

Jeg tror jeg heller skal spandere meg en tur på en spesialbutikk og få kvalifisert hjelp. :)

Camilla82 sa for siden:

Ja, har eg og lyst til...men så var det meg som er sååå sjenert da:rolleyes:

Vaffel sa for siden:

Sjenert? Puppene våre er da ikke rare? :p

Rin sa for siden:

Jeg har også ganske lyst til å få målt meg hos noen som vet hva de driver med, jeg har aldri prøvd selv, velger størrelse nærmest av gammel vane eller på måfå, haha. Men sjenert ja... :o

Bixen sa for siden:

De måler jo bare utpå BHen.. Det har de gjort der jeg har vært iallefall. :D

Elinengelen sa for siden:

Jepp, det gjør de.

Her går det i 90 DD. lurer på om de minker mye? hadde vært kjekt med litt mindre airbager :D

Lillevoff sa for siden:

Den kalkulatoren der er i hvert fall helt på trynet. 90B du liksom.
Jeg bruker 85 DD/E, som jeg har fått målt hos Change. :P

Summer sa for siden:

Iflg denne siden skal jeg ha 80 A-

Men det passer bare ikke til meg. Jeg har gått i undertøysbutikk og fått flotte BH-er i 70 D og 70 DD som passer perfekt! Det er en helt annen verden. BH-en støtter så jeg slipper å holde på brystene når jeg løper eller går fort ned trapper, den kjennes så god ut at jeg glemmer den er på (endelig en BH-som ikke skjærer seg inn i brystene mine), og sist men ikke minst: Den sitter som den skal hele tiden. Jeg slipper å gå å rette på og trekke i den! :hearts:

Veggpryd sa for siden:

Jeg så på Tim Gunns Stilguide (TV5) her om dagen, og da fikk jeg en liten AHA-opplevelse. De sa at hvis stroppen sitter for høyt opp bak, har man for stor vidde. På cup'en skulle det ikke tyte ut foran eller på sidene ved armene. Mine BH'er har alltid sett sånn ut...:o Tunge brød som tyter ut og lager skille. :o

Så prøvde jeg å stramme inn BH'en min til det innerste hakket på hempene - og vips! Der fikk jeg en BH som passet litt bedre. Nå har jeg ikke strikken langt opp i nakken lenger, men jeg er nødt til å kjøpe nye BH'er uansett for cup'en er fremdeles for liten.

Thank you, Tim Gunn (det var venninna hans som sa det, da)! BH'er har alltid vært et mysterium for meg. hehe. :lol: Jeg trodde faktisk det bare var at jeg som hadde rare pupper og rar kropp, siden jeg aldri fant en BH som passet.

Carisma sa for siden:

Jeg er midt mellom cups for tida, og det er irriterende! D-cup sitter ganske bra, men kanten stikker ut fordi det ikke fyller nok, og c-cup tyter det akkurat litt for mye på :rolleyes:

Summer sa for siden:

Da må du ut og lete etter den perfekte BH-en Carisma. Jeg passer i 70 D, 70 DD, og i noen modeller må jeg ha 70E også. Det er forskjell ute og går!

Bixen sa for siden:

Carisma: Har du prøvd en dobbel-C?

Jeg synes de er flinke å finne riktige størrelser i Change-butikkene, og de er ikke så ekstremt dyre heller, selv om de har godt utvalg i størrelser!

Lava sa for siden:

Jeg har nettopp byttet fra 75B til 75D, det var fordi jeg tok meg
tid til å prøve bh'n skikkelig, og ikke bare kjøpe etter gammel vane.

Datter brukte også 75B, og så fikk hun målt seg, og endte opp med 70C

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.