Hei, jeg er helt ny på dette, og vet egentlig ikke helt hva jeg skal spise:( Så blir veldig om noen hadde orket å slenge inne en oppskrift eller to, men det må være 0 karbohydrater da:rolleyes: Siden jeg er helt ny på det..:o Det kan gjerne være oppskrift på lunsj, for der sliter jeg. Vet virkelig ikke hva jeg skal ta med meg på jobb, det må være noe som er enkelt og kjapt:rolleyes:
Dette brødet lager jeg, og synes det er kjempegodt - brødet "reddet" meg;)
4 egg
1/2 boks cottage cheese
3 ss olje
1.5 ts bakepulver
4 ss linfrø
60 g kruskakli
45 g solsikkekjerner
1 ts salt
1 liten ts kanel
Pisk eggene lett og bland cottage cheese og olje, tilsett det tørre. Deigen skal ha en kladdete konsistens. (Jeg pleier å bruke stavmikser på egg og cottage cheese, og jeg maler solsikkekjernene med stavmikser før jeg har dem i røra. Blander bakepulver inn i ”melet” av solsikkekjernene. Bruker hele linfrø).
Ha deigen i en bakepapirkledd brødform og la brødet steke på 180 g i 55 min, nederste rille.
Oppevares i kjøleskap. Holder seg i mange dager.
Dette er et brød med få ingredienser og veldig raskt å lage. Veldig saftig og godt.
Tusen takk:D
Er det ingen karbohydrater i det? også må jeg jo spør deg som virker som å ha litt peiling, hva er maks karbohydrater du kan spise første uka?=)
Starter på "kuren" i morgen, så prøver å sette meg litt inn i det og planlegge hva jeg kan spise=)
Det er karbohydrater i egg, cottage cheese, bakepulver, linfrø, kruskakli, solsikkekjerner...
Jeg vil tro at i boka til Atkins står det noen menyforslag?? Og lister over karbohydratinnholdet i de forskjellige matvarene? Og ikke minst hva som er tillatt og ikke tillatt under induksjonen?
Jeg vet ikke hvor mange gram karber som man skal starte med på Atkins, men jeg foreslår på det instendigste at du setter deg inn i teorien.
Ellers kan du gjerne starte med å kutte ut alt av sukker, grønnsaker som vokser under jorden og melprodukter (mens du leser deg opp ;)).
Men vil du ha oppskrift på en lunchrett med få karbohydrater har jeg det..
En moden avocado, reker, sitronsaft, og masse majones.. Gjerne litt agurk vedsiden av også. Jeg pleier å ha på hvitløksmarinerte scampi :sikle:
Jeg har ikke regnet på hvor mange karber det er i brødet, men det er ikke mye pr. skive. Jeg spiser som regel bare to skiver om gangen, kanskje tre en gang i blant. Er på ketolysekur jeg, og har ikke satt meg inn i Atkins sin kur.
Det er mange her inne som har myyyyye mer peiling ennn meg;)
Tusen takk for mange nyttige svar!
Sjekket opp prisen på noen av bøkene, og skal kjøpe meg dem i morgen=)
Men blir fortsatt glad for nyttige lunsj tips da, alltid kjekt å vite.
Ble utrolig inspirert til å begynne etter jeg fant dette forumet.
Hadde hørt om dietten, men hadde ikke forestilt meg så mange utrolige gode retter!
Får vanni munnen bare jeg leser mange av dem:D
Tror også at mange andre har blitt inspirert av denne siden, med så mange fine oppskrifter=)
Bare et tips, ikke kjøp den norske versjonen, den er UTROLIG mangefull, så jeg vil på det varmeste anbefale å kjøpe Dr Atkins New Diet Revolution 2002-versjonen på originalspråket :)
Lykke til!
Det er det dessverre ikke så mange som vet, det er mange ting som mangler i boka, samt at den er oversatt fra en utdatert versjon fra tidlig nittitall. Er nok mer et ønske om profitt enn geniun intereesse for folks vekt og helse som ligger bak utgivelsen, gitt :o.
Atkins er genialt, så lenge du følger reglene. Finfine dietten! Jeg gikk ned nesten tjue kg på Atkins :)
åh..hmm..nei skal kjøpe den engelske.
Men bølr jeg kanskje kjøpe den norske oppskriftboka?
eller..tenkte å kjøpe meg 2..
Ja, sjefen min går på det greiene og hun raser jo ned i vekt.
Så det var hun som tipset meg om det, men det var først da jeg kom inn på forume her at jeg fikk skikkelig lyst til å prøve det.
20 kg, er mye!
Hvor lang tid tok det da? om jeg får spør=)
Jeg er overvektig, og vil veldig gjerne ned i vekt!
Og tror faktisk at jeg kan klare det med denne dietten!=)
Husker ikke hvor lang tid jeg brukte, sju måneder eller noe?
Men, det er ikke så lurt å sammenligne seg med andre, vi går alle ned i vårt individuelle tempo. Bare sett deg godt inn i sakene, og hold deg til dietten, så har du et flott grunnlag!
Majones, sitron, pepper og urtesalt. Da kan til og med tunfiks i vann smake godt (jeg synes ellers at tunfisk i vann er helt grusomt :p).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.