< Tilbake til oversikten

Hvor mye kh når jeg trener hver dag?

sukkerklumpen sa for siden:

Jeg lurer på hvor mye kh jeg egentlig trenger når jeg trener hver dag, er det noen plass jeg kan finne ut dette????:confused:

StoreLilleMeg sa for siden:

Jeg har forstått det slik at man skal fremdeles innta det som er anbefalt for den kuren du går på, og se bort fra treningen. Dette fordi det også anbefales å trene i tillegg.

Siden jeg går på ketolysekuren skal jeg innta inntil 20g karber hver dag. At jeg trener 30-50 minutter hver dag gjør ingen forskjell på mine karber.

Men hvis andre mener noe annet, så er jeg også interessert i å høre mer om dette ;)

Gracella sa for siden:

Hva trener du da??
Og hvilken lavkarbofilosofi følger du?
Hvis du er i ketose, så har du nok fett på kroppen til å holde det gående leeeeenge - men du har ikke det lille ekstra for å yte maks og intensivt (etter hva jeg har skjønt).
Jeg prøver å trene ca en time om gangen, gjør styrkeøvelser, Pilates og aerob trening (sykling ol.).
Jeg er i ketose og spiser ikke noen ekstra karber ifm treningen.

Bulldog sa for siden:

Ca ingenting, men for enkelhets skyld kan vi si 20g.

jeg er ikke i ketose, jeg følger litt generell lavcarbo med ca 20-50 g kh, så då mener dere at jeg ikke trenger mer ved trening:p:p takk for tipset....

jeg er instruktør i spinning og aerobic og det blir mye intensitet trening 5 dager i uka:p

Gracella sa for siden:

Mellom 20 og 50 g karber?? Er du sikker på at du ikke er i ketose?

Uansett vil jeg tro at du merker det godt på kroppen hvis du akkurat har begynt på lavkarbo og du kommer i ketose ;).
Jeg var helt ferdig de første tre ukene og det var bare så vidt jeg klarte en treningstime... Nå føler jeg at jeg kunne ha syklet i timesvis - men det er mer praktisk at jeg bare trener en time av gangen.

ja jeg er nettopp begynt.... kansje jeg må øke litt på kh? jeg får prøve å se hvordan det går....:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.