Uff, dette er sjette dagen på kuren. Altså, jeg klarer meg fint med å telle karber og har vært i ketose siden dag 2, så det er ikke problemet. Men i går og i dag har jeg ikke hatt matlyst i det hele tatt! Dette er helt nytt for meg, for jeg har alltid hatt problemer med for stor matlyst.
I går spiste jeg to små skiver med Isets brød, med salami og litt majones. Pluss 75 gram agurk. Om kvelden spiste jeg en pakke sukkerfri Mentos, det var alt jeg hadde lyst på.
I dag har jeg tvunget i meg 100g rømmegrøt (lavkarbo), med en spiseskje smør. Jeg har absolutt ikke lyst på mat, men er veldig tørst og drikker vann hele tiden. Jeg føler meg ganske slapp egentlig.
Har dere noen tips til meg? Jeg kan jo ikke fortsette sånn, men er det noe lurt å spise når jeg overhodet ikke er sulten?
jeg også var sånn i starten.. men må prøve å være kreativ:p lag deg "yoghurt" av CC og kesam, men solsikkefrø, sesamfrø, osv. å en skvett med fun light å 3-4 bringebær.. veeeeldig godt:D
har også laget meg guachamole(vet ikke hvordan det skrives:p)
1 avokado, 1 fedd hvitløk, 2 skjeer rømme og sitronsaft. spiser det med spekeskinke på. super nam:D
pass på å få i deg nok fett og vann.. det hjelper, også blir du ikke dårlig..
Mette moj, takk for gode forslag! Dessverre takler jeg ikke cottage cheese, og avocado er jeg allergisk mot. Skravla, rømmegrøten fant jeg oppskrift til her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21925
Jeg søkte faktisk etter tråder med samme problematikk, men fant ikke noe. Jeg mestrer vel ikke søkemotoren helt, antageligvis. Men takk for tipset, Kitt. :) Jeg ser jo nederst på siden at jeg ikke er alene, ja.
Det er også viktig å variere maten så man ikke blir matlei!
Om du titter i Gerds journal, har hun lagt ut bilder og oppskrifter på en hel masse nam-nam mat!
Kan friste de fleste ganer, tror jeg!:sikle:
Og trååååål oppskriftsforumet! Vannvittig mye godt der! Har aldri spist så mye godt i mitt liv!
Hvis du tar en bakekveld, kan du fryse ned og ha mat lett tilgjengelig i mange dager. Oopsie-pizza eller-ruller er supert å ha i frysen. Karin sitt brød, jukse-riskrem, is... Masse deilig! Jeg HATER å lage mat, men tar meg i å kose meg på kjøkkenet når jeg holder på. :)
Lykke til!
De Oopsie-greiene har jeg lyst til å prøve! :) Har lest litt om dem. Men nå drar jeg på ferie til UK i morra, får se hvordan det går. Håper å finne litt spennende ting der borte.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.