Hei!!!!!
Ja nå begynner min nye hverdag....Dette er helt nytt for meg og jeg lurer på hvordan jeg skal ta dette fatt.
Jeg er aerobic og spinning instruktør , trener masse ( 4-5 dager i uken) ellers aktiv med turgåing og jogging. Tru det eller ei så sliter jeg veldig med vekta.....Har prøvt det meste av kurer etter to svangerskap. Har en vennine som har klart denne lavkarbodietten med stiiiiiiil og glans, så nå vil jeg også prøve....
Ønsker tips hva jeg skal ta fatt i og ønsker kontakt med noen i samme situasjon....
kniiiip!!!!:confused::cool:
Mitt beste tips er vel å lage en journal, det har hjulpet meg veldig. Noter ned hva du spiser og andre kan lettere kommentere hvordan du evt kan gjøre det bedre. og ikke minst, når man får lettere oversikt over hva man egenltig putter i seg da:p
og så kan du godt slenge over litt av den energien og treningsviljen din til meg:rolleyes:
hei.. er nybegynner her selv jeg så vil også gjerne ha masse tips..:o har prøvd litt etter oppskrfter herfra i 1 mnds tid nå, men syns ikke det har gitt de store resultatene enda. en uke gikk jeg faktisk opp 1/2 kg!!:mad: er på minus 3 totalt nå da..:rolleyes:
Misforstå meg rett, det var litt godt å høre :p Jeg har alltid vært middels til godt aktiv, og vekta har bare gått feil vei. De fleste trodde sikkert jeg bare skrøt på meg treninga, så godt å høre at selv en som jobber med det har det på samme måte.
Den GODE nyheten er at lavkarbo funker da! :D
Da vil jeg egentlig råde deg til å snakke med din venninne jeg :-)
Eller lese litt om lavkarbodiettene her inne og velge en.
Ha i tankene at det som passer for din venninne kanskje ikke passer for deg.
Vi tåler ikke alltid den samme maten like godt.
Heisan........
Alltid godt å høre andre har slete med vekta selv etter mange år med trening.:rolleyes:
Men jeg tror nok at dette er rette kuren, det er nok kh som er skurken i mitt kosthold, har tatt av endel nå bare etter 2 uker:p så jeg håper dette kan være kuren som forandrer meg......og mitt vektproblem:D
Hei,
Hva mener du med lavkarbo? Betegnelsen lavkarbo er en paraplybetegnelse for alt under 150 kh pr dag. De her inne som har et ketogent kosthold ligger på 15-20 kh pr dag, andre lavkarbovarianter ligger på 30-72 kh pr dag, 72 kh er i henhold til Wolfgan Lutz’s bok Bedre uten brød, som for øvrig er anbefalt lesning for alle på lavkarbo.
Dersom hensikten med kostholdsomleggingen innebærer en god progresjon på vektnedgang så vil jeg på det sterkeste anbefale deg å lese om de ulike kostholds filosofiene og finne en som du kan leve med. Ikke at det er noe tvang, men det er så mange fallgruver for en nybegynner på lavkarbo og vi vil jo ikke at man skal snuble og miste motivasjonen. I tilegg så er det mye lettere for alle lavkarbo guruene her inne på forumet å gi råd og veiledning til de som følger en bestemt filosofi. Mange her inne som følger egenkomponert/generell lavkarbo har i hovedsak begynt med en filosofi og har etter å ha tilegnet seg masse kunnskap om lavkarbo generelt og sin egen kropp spesielt kunnet tilpasse kostholdet til sine behov.
Les deg opp på de ulike filosofiene, bøkene kan du eventuelt lånt på biblioteket og supplementer med informasjonen som ligger her på nettet.
Her er forreste en grei liten brosjyre vedrørende lavkarbo: www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf
Vektoppgangen kan f.eks. skyldes mens, eggløsning, spist for mye salt mat som binder vannet i kroppen. Så er de vanlige partystopperne, de som kan hindre vektnedgang, som f.eks. tomater, nøtter, meieriprodukter og ikke minst stress.
jeg spiser ca 20-30 kbh om dagen.. sånn ca... er ikke sååå flink til å telle nøyaktig, men det er overslag det da så tror ikke det er så mye forskjell fra det.
men jeg har spist litt tomat i salat og spiser lavkarbo brød med nøtter i.. pluss jeg drikker en dl H-melk til frokost... Må kanskje slutte med det da???:eek:
og se om jeg finner den boka..(?) noen plass:o
Om du er spinningsinstruktør så kan du antakeligvis gå høyere på karbsene enn vanlige sofaslitere. Tenk og på cocosa, det funker som rent energitilskudd! 15 minutter før trening og BAM du er helt duracellbunny!
hva er cocosa og hvor får man kjøpt???:confused:;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.