Jeg har kjøpt Heistad gele og vaniljesaus, tenkte å prøve meg på dette idag! jeg tåler ikke melk eller fløte, og må derfor bruke soyamelk e.l. Noen som har erfaringer her, om det er godt? Og soyamelk er vel et greit alternativ karbemessig?
Har ikke svar på det du spor om, men det står vell bak på soyamelken hvor mange karber den har?
Heistad er kjempegodt, men må holde meg unne søtstoffer i begynnelsen tror jeg. Kos deg med heistad du;)
Nå er jeg mest sur. Står på geleposen at den skal stå ca 5 timer. nå har den stått i kjøleskapet i over 6 timer, og den er fortsatt som rød saft, helt rennende...aaaarggghhhhhhhhhhhh. Jeg HATER å vente. Blir ikkeno gele ikveld hvertfall. Grr.
Bruker soyamelk til alt, og merker ingen forskjell fra vanlig melk. Er sikker på at den passer yppperlig til vaniljesaus. Inneholder nesten ikke karbohydrater, om du bare passer på å kjøpe den som er usøtet
Takk for svar! Endte med at jeg i frustrasjon helte ut geleen/den røde sausen i vasken i går kveld...jepp, barnslig:o. Ble så skuffa, for har en avtale med meg selv om at jeg kan unne meg en liten ting på søndager. Kunne derfor ikke vente til idag, mandag, for nå er det jo ikke søndag mer. Hehe, litt teit kanskje, men viktig for psyken å unne seg noe av og til men samtidig holde meg til "reglene" mine til hverdags!
Neste gang skal jeg lage istand geleen LØRDAG, også spise den søndag:D
jeg kjøpte soyamelk med vanilje jeg, tenkte det var smart da jeg leste her inne et sted at vanlig soyamelk kunne gi litt emmen bismak. Den med vanilje har 7,9 gram karber pr 100. Kanskje blande denne med vanlig soya?
Det kan også være lurt å lage geleen i mindre former heller enn i en stor bolle.
Jeg pleier forresten å blande geleen med krem så det blir mousse. Da slipper jeg vaniljesausen som jeg reagerer mest på, og soyamelk skygger jeg uansett unna da soya er skumle greier for syklusen... Har nok kluss med den som et er :D
Jeg har ikke noe direkte svar på spørsmålet,men soyamelk tror jeg funker fint. Jeg bruker en type uten sukker jeg da,så den anbefaler jeg ikke å drikke :wacko:men go til matlaging er den!
Jeg har egentlig et spørsmål om disse Heistad produktene...hvor iall verden kjøper dere dem??? Har lett i alle matbutikker og finner ikke noe!
Ja, tidligere fant jeg Heistad produktene i de fleste butikker, men nå er de ingen steder å finne lenger rundt her jeg bor.
Bare alle disse "uten tilsatt sukker"-typene, men de er fulle av karber for det om....
Laget denne med soyamelk i dag av nysgjerrighet og helte den rett i do...den smakte VONDT! Hva med laktoseredusert melk heller?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.