< Tilbake til oversikten

Også ny

Rin sa for siden:

Hei!

Jeg er både liten (som brukernavnet mitt indikerer) og stor (som BMIen min vitner om). Og jeg har vel egentlig aldri vært direkte slank, men de siste årene har jeg est ut jevnt og trutt uten å helt legge merke til det, engang. (Jeg har diagnosen ME, så jeg sliter en del med mye rart - mote og klær og krimskrams er i alle fall ikke høyeste prioritering, så jeg er kanskje ikke like obs på krympende klær etc som jeg kunne ha vært. Trening og fysisk aktivitet utover en og annen spasertur er dessverre også urealistiske mål for meg...)

Så... i forhold til "ideell" BMI har jeg nok 30 kilo for mye. Om jeg setter målet mitt så høyt er vel noe annet - jeg ser det an, bit for bit, og prøver meg på ketolyse, nå som jeg etter flere år på studenthybel endelig besitter et kjøkken med både kjøleskap og komfyr. :D Håper jeg klarer å krympe litt uten å forverre utmattelsessymptomatikken!

Kitt sa for siden:

Hei og velkommen!:D

Tror ikke du skal bekymre deg for at et lavkarbo- kosthold skal forverre ME. Er nok heller snarere tvert i mot!

Lykke til!:heia:

Yonah sa for siden:

Velkommen så m*e!

Jeg har ME også og lavkarbo gjør meg m*e bedre. De første ukene var slitsomme, men tro meg, det er verdt å komme seg over de!

Rin sa for siden:

Tusen takk, det er oppmuntrende å høre! Er bekymret for at alt faller sammen når jeg plutselig ikke får til å stå opp, langt mindre lage mat - prøver å finne oppskrifter og idéer til ting å lade fryseren med for å prøve å sikre meg for sånne tilfeller også. :o

Viclin sa for siden:

Velkommen!

Tutte sa for siden:

Velkommen hit ! Som de over her skriver, så tror jeg ikke du trenger bekymre deg for at kostholdet skal forverre situasjonen din, du kommer nok heller til å merke bedring etterhvert ! :)

Lykke til :)

buddharub sa for siden:

hei hei. velkommen, og lykke til

grotingeling sa for siden:

:heia:Velkommen velkommen :heia:

Mercudia sa for siden:

Heisann :)

Er ikke av de mest aktive herinne, men fikk så lyst å ønske deg velkommen og lykke til. Selv har jeg ved å legge om kosten, blitt kvitt en betennelse jeg har slitt med i årevis, har fått finere hud, mer stabilt humør og som bonus har jeg gått ned maaange kilo :)
Vennlig hilsen fra meg :)

alvepiken sa for siden:

Velkommen og lykke til:) Forumet er helt fantastisk inspirasjon, er alltid noen her som kan muntre opp og få motivasjonen på plass igjen;)

Rin sa for siden:

Tusen takk for varm velkomst. :D Så flott å høre om så positive erfaringer med kostomlegging!

Egg hver dag sa for siden:

Velkommen hit, masse lykke til :goodluck:

Rosekinn sa for siden:

Heisann! :) Er ganske så ny jeg også. Er fortsatt i lese, skaffe meg info og teste ut fasen :) Mange kg skal av..
lykke til! Dette skal vi greie!!

4me sa for siden:

Hei du

Ville bare si at jeg er 150 cm så jeg føler med deg. ;)
For 3,5 år siden så veide jeg over 20 kg for mye. Og det føltes og så mye mer ut pga høyden. Men de første 10 kiloene gikk fort av og har heldigvis ikke kommet tilbake og resten sitter bom fast og vil bare ikke av. Men nå er jeg lei av å være jojoslanker. Så nå skal slanke bort resten før jeg blir sykelig overvektig igjen!

Ikke lett å være liten og overvektig. Så jeg føler med deg.

Lykke til!! :heia:

Fantorangen sa for siden:

Hei!
Jeg ville bare ønske deg masse lykke til!
Du vil nok møte både tunge dager, og lykkelige ,lette dager. Men det er det du har oss her inne til. Jeg har lest masse, og da mener jeg MASSE på dette forumet før jeg ble aktiv selv. Det som går igjen i alle tråder er samholdet, og at alle backer hverandre opp.
Det er faktisk litt rørende å tenke på.
Men vi er stort sett i samme båt hele gjengen.

Stå på!!! Og ikke gi opp om du møter motgang. Del heller din frustrasjon med oss;)

:klem:Klem fra meg!

Rin sa for siden:

Dere er så fine og oppmuntrende alle sammen :):) I morgen er det start på 'ordentlig'! (For da er jeg forhåpentligvis ferdig med denne influensaen og har ikke lenger en boks iskrem i fryseren som 'må spises opp', sukk :o)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.