Nå virker det som om "alle" de faste steden jeg har pleid å handle Atkins-produkter ikke skal føre dem lenger! Hverken Meny eller helskosten..Hva skjer`a? Da jeg var på svensketur fant jeg heller ikke noe, men det var jo bare på Nordbysenteret...men de pleide å ha tacolefser og spaghetti, nå virker det som om det er umulig å få tak i? Lavkarbopikene har vel "stengt sjappa"? Hjeeelp!
Jeg finner ikke lenger de gode barene jeg kjøpte før, de som var litt seige, en var lys med bær og en annen med sjokolade. Lurer på om de het Morning Bar eller noe? Nå finner jeg bare Decadence eller hva den heter overalt, og den er jo grusom etter min smak.
Så ja, det virker som om de butikkene jeg er i også har færre Atkinsprodukter.
Jeg tror kanskje det er mindre forspørsel etter slik ting, for mange innser at lavkarbo handler om ekte mat, og ikke erstatninger laget av diverse alkoholer....
(jeg spiser sånt selv altså, men skulle fortsatt ønske det ikke fantes..)
Ja, det er nok sant. Jeg spiste det kun da jeg gikk på Atkins en periode for mange år siden, all annen tid på lavkarbo/ketolyse har jeg ikke spist de.
Men jeg skulle gjerne hatt tak i en pakke jeg kunne brukt som tilsetning i hjemmelaget is f.eks.
Jaa, DE ja, de var så gode:) Spiser heller ikke så mye sånt, iallefall nå som jeg ikke finner noen! Men kunne godt ønsket meg en pakke av de Morning-barene, yum:)
Kan jo bare snakke for meg selv, men for min del hjelper noen av de tingene man får kjøpt som "lavkarbo-produkter" når jeg ellers ville ha feila helt... Føler at det hjelper veldig når du blir bedt bort og alle skal ha et eller annet å knaske på. Da KAN man kose seg med baconsvor og mentos, liksom. Men da snakker jeg ikke om atkins sjokoladebarene (decadence..).. synes de smaker fææælt og fake hehe. Og så er de nok partystoppere for min del (ikke baconsvoret, altså, men de søte sakene) tror jeg. Men jeg klarer meg fint uten lavkarbogodteri da.
Tortilla-wraps samt pitarbød med 3 og 4 karber pr stk. er vel ikke så mye galt i? Det er vel greit det? Mama lupes (?) og slikt.. noen som har noen synspunkter på det, uten å lage dette til en hel diskusjon om dette istedenfor det trådstarter spurte om? :D
Har forresten merka det godt jeg og, når jeg har leita etter atkins-produkter. Er lite å finne. De vonde barene gjenstår :P
Finner dog andre produkter istedenfor, som cachet-sjokolade ol. Leter stadig, litt fordi jeg har startet en liten blogg om diverse alternativer når man føler for det.
Jeg spiste også sånt i begynnelsen - ja, jeg tilogmed importerte og solgte de en periode ogå. Det var også da jeg sluttet med de.
2 kilometer lang innholdsfortegnelse på ting jeg aldri hadde hørt om før, gjorde at jeg fikk produktene i halsen. Mama Lupes la jeg på meg av (jeg spiste ikke mye, altså), og Pitabrødene luktet kjemisk. Sjokoladene som var søtet med maltitol ble jeg et levende gassverk av. :lol:
Nå er det jo så utrolig mye fine oppskrifter å finne på forumet her, så har man lyst på noe godt finner man alltid noe her. Sjokolade og lefser har jeg ikke behov for lenger. :)
Du er flink, du, Veggpryd ;) Jeg klarer meg også uten lefser, men IKKE sjokolade! Men jeg spiser heller to ruter 86% hver kveld:) Men sånne barer er jo veldig greie "on the go" :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.