< Tilbake til oversikten

For lite fett

lille74 sa for siden:

.....jeg trodde aldri jeg sku skrive de ordene...:D

men jeg lurer på om jeg får i meg for lite fett. er vveldig lite sulten..

frokost: 1/2 boks cottage chees m litt jordbær syltetøy
lunsj: ca 200 gram blomkål/brokkoli grateng med ost ( den er feit)
middag : kyllynig med salat
kvelds: speilegg m bacon

innemellom spiser jeg litt ost

Gerd sa for siden:

Stek maten i smør, bruk olje over salatene.
Smelt smør, ha i tørka urter og bruk over fisk, kjøtt og grønnsaker.

Lager du gryteretter og supper, tilsett godt smør eller olje etter det er ferdig kokt, og kjør stavmixeren i kjelen. Da skjuler du fettet :)

Har du prøvd bearnesausen, sandefjordsmør, og hollandaisesausen i boka? Nyyydelige :ja:

arnakristin sa for siden:

...kylling er jo ikke akkurat feit mat da, prøv å velg kjøtt med mer fettinnhold.
Eller så signerer jeg innleged til Gerd!

Lykke til...

Janis sa for siden:

Hvilket syltetøy spiser du? Kunne tenkt meg å prøve.

lille74 sa for siden:

har et par dager brukt små mengder med sånn ferskt som ligger i frysedisken. ellers bruker jeg vel heistad sitt tror jeg...sånn med 80% mer bær

Yonah sa for siden:

Du kan jo spise cottage cheese med cremefraice( 50g til 100g cottage cheese) og litt bringebær på, det sltetøet du snakker om inneholder mengder av sukker...

Salat med k*lling OG noe fett, feks majones, creme fraiche eller olje.

Blomkål og brokkoliggrateng er godt, men hvor er proteinene? Ikke såååå me protein i ost. Og gjerne ikke sååå me fett i gratengen heller om det er sånn fra pose.

Speilegg og bacon er godt det... men sprøstekt bacon er ikke m*e fett, for fettet stekes ut. Da må du heller heller stekefettet over baconen og eggene etterpå..

lille74 sa for siden:

da er det ikke heistad.......jeg sjekker jo karbo i alt....

og gratengen bruker jeg egentlig mest som erstatning for poetet til kjøtt ol

Carisma sa for siden:

Bruk fløte i CC, og litt hakkede nøtter. Drar opp fettprosenten på morgenen. Jeg spiser det nesten hver dag :) Og bruk friske bær nå i sesongen.

Janis sa for siden:

Hvor mye fett skal vi egentlig ha i oss?

Kitt sa for siden:

75% av energi inntaket skal komme fra fett!:)

lille74 sa for siden:

jeg SAVNA yoghurt..........cream fraice med syltetøy var ikke helt det samme - mye feitere...minte nesten om den yoghurten som ble solgt en gang på 90-tallet som lukus yoghurt eller noe sånt. med bær/syltetøy i bunnen.....men blir kansje vant til det og

Carisma sa for siden:

Åh, jeg elska den youghurten! :love: Særlig den med bjørnebær... Kanskje derfor jeg digger rømme med søtstoff, vaniljeessens og bær oppi :sikle:

Men har du prøvd tyrkisk youghurt? Den er syrligere og friskere, og har samme karber som CF omtrent.

lille74 sa for siden:

EHHH:.....for lite fett er vist ikke noe problem. jeg bæljer på med smør og olje på ting. Men seriøst fett er IKKE godt. Men det går no ned. bruker meierisømr i graten og krydder smør på masse mat.......

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.