< Tilbake til oversikten

Lage vaniljekesam??

Xandra sa for siden:

Er det noen som har prøvd å lage vaniljekesam selv ved å tilsette vaniljestenger i kesamen og la de ligge oppi en stund?
Og isåfall, må en itillegg tilsette søtstoff? Synes vaniljekesamen er god, men den er mager, og har nokså høyt karbohydratinnhold, så kunne tenkt meg å lage en egen variant.

Har også tenkt å handle inn litt tevia. Har forstått det sånn at den kommer i grønn og hvit variant, samt i dråpevariant. Tenkte å bestille fra Friendlyshop, men lurer på hvor dråpene selges, og hva er best, i strøform eller dråper?

Xandra sa for siden:

Bare dytter litt jeg i håp om noen gode svar :)

Starry Eyes sa for siden:

Når jeg lagde veniljekesam brukte jeg bare vanlig kesam med noen dråper vaniljeessens og en liten dæsj Splenda i - veldig effektivt det. Om du vil ha en fyldigere variant kan du ta vaniljeessens og Splenda i Creme Fraiche. Det gjorde jeg her en dag og hadde til noen friske bringebær. Ikke like godt som Kesam, men det dugde da :rolleyes:
Har dessverre ikke noe greie på Stevia...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.