< Tilbake til oversikten

Liker ikke blomkål

Charlotte88 sa for siden:

Jeg har et problem! Jeg liker hverken blomkål eller brokkoli, og begynner å bli lei av salat ved siden av middagen hver dag.
Er det noen som har tips til annet tilbehør jeg kan ha ved siden av middagen?

Abbe sa for siden:

Lest om rosenkål her et sted, liker du det? :)

Kitt sa for siden:

Sopp (-stuing), aubergine, squash, minimais, spinat......

Mye å velge mellom. Bare fantasien som setter stopper!;)

Har du forresten prøvd blomkål som mos eller jukseris?
Blomkålmos med fetaost( med chili!:sikle:) smaker ikke akkurat blomkål!
Jukseris smaker, vel, ingenting, nesten! Særlig ikke med saus på!

Celine sa for siden:

Ja prøv jukseris.
Jeg lager den med masse smør, nam nam (steker ikke så lenge som det skal heller så det er krasende og ikke 'stekt')
Er ikke veldig glad i blomkål ellers.

Anne sa for siden:

Hva med rattatoille, vanlig kål eller dampet kinakål? Erter hvis du kan spise det..glemte å se om du spiser ketose eller valig lavkarbo.

Soppstuing, spinatuing eller bare kjapt dampet spinat, stekte tomater og squash, lynraskt dampet, høvlet og rullet slangeagurk. Skinnfri paprika på boks, som du varmer raskt i panne eller mikro...søtt og godt:p Stangselleri smaker godt i mange retter.

Og husk du må ikke spise grønnsakene alene...de kan godt blandes med bacon i småbiter og stekt løk feks.

I dag hadde jeg blomkålmos med stekt bacon, pølsebiter og stekt løk over...og litt selleripulver eller muskat i mosen og det blir som "Brennende kjærlighet"

Kos deg med hva du vil av grønnsaker ...på nye måter. Du bestemmer:)
Ta en tur til en grønnsakshandler, mange innvandrere driver frukt- og grønnsaksbutikker. De har alt hva hjertet begjærer av det slaget:)

Lykke til.

Ivory sa for siden:

Jeg blander blomkål og brokkoli, koker og lager mos av det. Har i litt salt, litt pepper, en Maggi klar kjøttsuppe-terning, en stor klatt med smør, og en slump fløte. Lar dette putre litt, og det blir en helt nydelig mos!:D Det er den som har lignet mest på vanlig potetmos av det jeg har prøvd, men det smaker myyye bedre!;)

Carisma sa for siden:

Knutekål-mos. Coleslaw.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.