< Tilbake til oversikten

Vektnedgang per uke?

mariam2111 sa for siden:

Hei
Lurer veldig på hva dere som har gått på lavkarbo en stund går ned i uka?sånn ca? Har gått på lavkarbo, egentlig egenkomponert som jeg syns funker fint, i litt over 2 mnder. Har gått ned ca 1 kg per uke, utenom de siste 2-3 ukene der jeg har skeia ut en del, men som følger heldigvis stått stille på vekta og ikke gått opp. Etter forskjellige innlegg her inne virker det som at det er sjeldent folk går ned såpass mye i uken og er derfor veldig nyskjerrig på om det er "normalt" eller ikke.:p

Camilla82 sa for siden:

Når jeg har regna ut snittet mitt har jeg gått ned 700g i uka ;)

Vaffel sa for siden:

11 kg på 10 uker så langt. Men jeg tror, ut fra det jeg har lest, at de første kiloene går lettere enn de siste... så jeg blir ikke skuffet om det går saktere heretter.

Det har forresten gått i rykk og napp. Noen uker null endring, noen uker litt opp, og noen uker mye ned... selv om kostholdet har vært rimelig stabilt hele veien.

Cornelia sa for siden:

Jeg gikk ned 2 kg første uken, men nå har jeg bare gått ned ca. 0,5 kg på 3 uker... litt kjipt. :mad:
Men jeg gir meg ikke!
og det føles faktisk som om jeg har gått ned noen cm alikevel, selvom vekta står ganske stille.

Jabba sa for siden:

Går ned i gjennomsnitt 630 gram i uken......

Carisma sa for siden:

Etter at jeg pådro meg noen kg igjen i ferien, så har jeg da klart bragden å gå ned 190g i snitt i uka :eek: Siden februar...

Ivory sa for siden:

Har variert litt, noen ganger stått stille, noen ganger litt ned, noen ganger mye ned, og noen ganger litt opp... Har i snitt gått ned 1 kg i uka;) (sett bort fra ferien med en del opp, og nesten alt ned igjen nå:p)

Tidl. medlem sa for siden:

Det går veldig i rykk og napp her også... Første 2 ukene gikk jeg ned 5,5 kilo, uke 3 sto vekta helt stille, uke 4 ned 2 kilo til. Uke 5 står vekta stille (kanskje litt opp) men jeg har skeia ut i 3 dager med bryllupskake og pizza ;)

Mr. Muscle sa for siden:

Jeg har nå gått på lavkarbodiett i 4 uker. Har gått ned 14kg, men en på min size går raskere ned de første ukene enn mindre personer.
Siste uka trykket jeg i trynet 2 pakker med sukkerfri tyggegummi (hadde et lite kick etter noe søtt). Dagen etterpå oppdaget jeg at jeg hadde gått opp 0,5kg. Dette tok 3 dager før forsvant igjen og jeg begynte å gå ned i vekt på ny.
Moralen er vel å ikke spise sukkerfri tyggegummi ettersom sorbitol og xylitol har en glykemisk index, i motsetning til aspertam

Uansett var dette uten fysisk aktivitet denne perioden, men jeg må vel få ræva mi til et treningssenter skal denne hastigheten opprettholdes?
Uff, trening er gørr kjedelig og et tiltak av dimensjoner.

Carisma sa for siden:

Det finnes mange former for trening, så et eller annet sted finnes det nok noe so du liker :)
Trening trenger ikke være å pese over maskiner på et senter, selv om det er det de fleste gjør :rolleyes:

Camilla82 sa for siden:

Et tips, mange har hatt bra resultat med rockering! Jeg har bestilt meg nå og venter spent;)

Yonah sa for siden:

Jeg har gått ned ca 1/2kg i uka, og det s*nes jeg er kjempebra!

plastbox sa for siden:

Starta med mine 179cm på 88kg for 4 uker siden, og veier i dag ca. 83. Litt opp og ned, for har vært lat med maten de siste dagene, og samboeren var i Sverige på fredag så godisposen ligger på bordet.

Ser lyst på utsiktene denne sommeren, kanskje jeg endelig får magerutene jeg føler jeg har fortjent! (Har tross alt trent kampsport og/eller styrke nesten hele livet.) Får jeg i meg en haug fett, godt med proteiner og en frisk salat om dagen er ketostixen på 50-100 og fettet smelter av. Sprekker jeg og spiser godis blir jeg "vannete" og slapp i fisken, og bruker et par dager på å finne tilbake til den gode ketosen.

Hadde man bare hatt en personlig ketose-kokk som kunne tilberede alle dagens måltider så hadde dette vært a walk in the park! sukk :P

tangoto sa for siden:

Jeg har vel gått ned gjennomsnittlig 400 gram i uken. Er fullstendig trofast mot ketolysekuren,men kiloene sitter veldig hardt. Det har dessverre blitt altfor store mengder med mat nå i påsken:o

Håper det løsner litt mer snart så jeg får sett 7-tallet;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.