< Tilbake til oversikten

Hvilken frokstblanding er sunnest

Anne sa for siden:

Jeg bruker Lindbergs Müsli, til Yoplait 0,1% yoghurt. God og riktig sammensatt for Lindbergere:D

Ta en titt på Lindbergsidene her inne, så finner du den sikkert.

mofe sa for siden:

selges den i butikkene?

Begod sa for siden:

Har passe med havregryn i en skål og heller proteinshaken over, det er min daglige frokost. ( Ikke lavkarbo, bruker denne kun under bulk).

guro sa for siden:

Er det ikke greit å lage en selv da? Så har du full kontroll på ingrediensene. Forslag til ingredienser under, trenger ikke bruke alt. Soyaflak inneholder endel protein, det gjør nøttene også - og de inneholder jo fettet også. Kanel gir litt antioksidanter.
[font='Comic Sans MS'][/font]
[font='Comic Sans MS'][/font]
Frokostblanding ! *

· 1 dl byggflak

· 1 dl rugflak

· 1 dl store havregryn

· 1 dl soyaflak

· (1 dl All Bran Plus)

· ½ dl havrekim

· ½ dl knuste linfrø

· ½ dl solsikkefrø

· ½ dl hakkede nøtter (mandler, valnøtter)

· ½ dl hakkede svisker

· ½ dl hakkede aprikoser

· 2 ss kanel

Server for eksempel med Cottage Cheese - for mer protein og yoghurt. Eventuelt friske bær i stedet for tørkede frukter. Oppbevares i kjøleskap.

Marianne sa for siden:

Denne så god ut, Guro. Nå ble jeg inspirert til å prøve - og jeg kom til å tenke på en oppskrift jeg leste i vegetarkokeboka mi i går. Det er en lignende frokostblanding.
Jeg vet ikke helt om andelen havregryn her bør byttes ut med soyaflak el.annet.
[color=indigo][/color]
Nøttemüsli
[color=indigo][/color]
500 g havregryn
125 g kli
150 g grovhakkede pistasjenøtter
150 g macadamianøtter, grovhakkede
150 g pecannøtter, grovhakkede
150 g tørkede aprikoser, hakkede
[color=indigo][/color]
Denne blandingen skulle egentlig blandes med lønnesirup i ovnen, men ristede er nøtter er i seg selv kjempegodt, så jeg er helt sikker på at det holder å riste blandingen i 7 - 10 minutter i ovnen på 150 grader gir god nok smak. Bare nøttene trenger å ristes, ikke det andre.
[color=indigo][/color]
Bare en variant til Guros gode frokostblanding dette, det er jo så mange måter å gjøre det på. Man kan sikkert blande i det uendelige alle typer flak og frø og nøtter. Proteinpulver drikk oppå var jo også en kjempegod ide!

smosje sa for siden:

Stemmer skikkelig for å lage frokostblanding selv. Det skal jeg gjøre en dag!

Iset sa for siden:

Ja i de fleste helsekostene og i de matbutikkene med stort utvalg. Coop har den. :) Pastaen og. Barene har jeg kun sett på helsekost.

Olebrumm sa for siden:

Hei!

Jeg spiser Go´Dag Blåbær til frokost, tror den er helt ok? Den har 30 g Karbs...

Nille sa for siden:

Hvis du går på Grete Roede så... På lavkarbo ??? Nei, - da holder den ikke mål syns jeg :snill: På Atkins er det absolutt ikke bra. Men andre har kaskje andre synspunkter ?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.