< Tilbake til oversikten

Marengs

Cornelia sa for siden:

Har endel eggehviter til overs i kjøleskapet og har endelig kjøpt med iskremmaskin som jeg skal prøve idag!
Synes det er skikkelig godt med marenger til is (og gjerne litt sjokosaus :D), har noen en oppskrift på marengs a la LCHF/lavkarbo?

Har hørt at det egentlig er eggehvite, sukker, eddik og muligens noe mer.
Er det noen som vet hvordan det er å lage dette med feks. stevia eller splenda? Blir de fortsatt sprø?

Photobscura sa for siden:

Søkefunksjonen er en fin ting ;). Sjekk HER!

Mirakel sa for siden:

Jeg har prövd og gjöre marengs med eggeviter og splenda men det blev ikke bra og de smakte ikke gott. Så du får nok klare deg uten marengs desverre.

Nå er det faktisk noen som har fått det til, da, om du leser i tråden jeg posta ;)

Cornelia sa for siden:

Jeg vet det:rodme:! Men jeg prøvde å søke flere ganger før jeg skrev et nytt innlegg og fikk at det var 0 resultater...
Tror kanskje jeg skrev "marenger" istedenfor marengs eller noe...

Takk for hjelpen :o

Det lønner seg å søke i relevant forum også :). Altså, gå inn på oppskriftsforumet, og litt lenger ned enn den vanlige søkeknappen, til høyre, så står det "søk i dette forumet", om du ikke visste det alt!

Aylvar sa for siden:

Når jeg lager marengs på venlig vis bruker jeg 175 g melis og 5 hviter=)
stekes 1t 15 min på 100 grader..
disse er kjempe gode

Melis? :_oy:

Aylvar sa for siden:

Mhm! Fikk oppskriften på den når jeg var utplassert i kjøkken.. jeg har ikke prøvd å lage den hjemme enda, men de jeg smakte på der var veldig gode..

Poenget var vel heller at melis kanskje er det siste man bør spise på et lavkarbokosthold :cool:

LilleMill sa for siden:

Men hun skrev jo at hun bruker melis når hun lager det på vanlig vis.

Bonitta sa for siden:

Kan vel lage marengser av sukrin eller sukrinmelis?!
Har ikke prøvd det selv, men jeg synes det høres logisk ut at det skal gå ann :D

Aylvar sa for siden:

Kan hende det går=P Er helt ny på de tingene her, så må nesten bare prøve seg frem:D

loone sa for siden:

Jeg laget marengskake med sukrin-melis til 17 mai!
Toppet bare med eggekrem og hadde bær ved siden av så det gikk ann å kontrollere karboinntaket bedre:)
Smakte selvfølgelig ikke heeelt som marengs, men temmelig likt altså og veldig godt!:D
Slik ble resultatet:

Dette er bilde av frokosten min fra 18 mai, så selve kaken så veldig mye mer attraktiv ut på 17 mai bordet:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.