Hei, samboeren min lurer på hvordan han skal forholde seg til min fettrike diett når jeg lager mat? :confused:
Han trenger ikke gå ned noe særlig og vil gjerne fortsette med både melk og brød som vanlig.
Er det sånn at jeg da bør lage litt mer "normal" mat til han med litt mindre fett eller spiller dette ingen rolle?
Er liksom redd for at han skal gå opp i vekt som et resultat av min fettrike kost.... :uskyldig: Har hørt at man ikke skal blande mye karbo og fet man sammen. Og jeg vil helst slippe å lage to middager :hjelp:
Jeg koker grønnsaker og poteter til dem som vanlig, kjøttet er jo stort sett likt uansett.
Så har jeg på litt ekstra smør på mine grønnsaker (og jentungen siden hun elsker smør)
Har han lyst på noe som jeg ikke kan spise, ja da får han lage det selv.
Har jeg lyst på noe som inneholder for mye fett for ham så lager jeg det, og han noe annet.
Det var jo egentlig en grei løsning.... Vi spiste ostelasagne (oppskrift herfra) igår og det syns han ble litt for voldsomt gitt, mens jeg koste meg jo glugg ihjel!!! Og jentene hans. Deilig var den!! Dumme mannen:snurt:he he he.
Sambo er inneforstått om at jeg gjør dette for min skyld, og han har ingen intensjon om å ødelegge dette for meg. Han skjønner hvorfor jeg gjør det, og som han selv sier så har han ingen problemer med å lage mat.
Han flirer riktignok godt av meg når jeg ikke spiser brød, og nærmest ser misunnelig på brødskiva hans. :lol:
Men han har sluttet med småspising, sluttet med snop osv han også. Han støtter meg fullt og helt ut i dette, og det tror jeg er viktig for at man skal klare det som eneste person i familien. At man har den andre parts fulle støtte.
Ja, der er jeg helt enig med deg. Sambo er flink han også for han vil jo at jeg skal ha det bra med meg selv. Du... en annen ting.... hvordan får du lagt ut linken til journalen din på signaturen???
Det finnes en oppskrift på det et eller annet sted. JEg gjorde det for 2 år siden eller noe og husker det ikke akkurat nå.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.