HoningMelon sa for siden:
Jeg går på ketolyse nå men skal slutte med det om 2 uker. Da vil jeg over til lavkarbo. Hvor mye karbo er det "tillatt" i lavkarbo i forhold til ketolyse?
HoningMelon sa for siden:
Jeg går på ketolyse nå men skal slutte med det om 2 uker. Da vil jeg over til lavkarbo. Hvor mye karbo er det "tillatt" i lavkarbo i forhold til ketolyse?
Muff-muff sa for siden:
Det bestemmer du og kroppen din.
Jeg tillater meg opptil 50 gram karbohydrater om dagen, men ligger vanligvis mellom 20 og 30. Da har kroppen min det aller best.
arnakristin sa for siden:
Hei,
Det er vel individuelt hva som passer for den enkelte, men jeg mener å huske at man regner lavkarbo kosthold opp til 150 kh. Husk også at jo mer karbo dess mindre fett. Har lest at man bør øke karbene over en periode og jeg har sett at mange her inne har brukt Atkins vedvarende stige som utgangspunkt.
Bellabo sa for siden:
Det beste alterativet er å øke med 5- 10 karber i uka.. når du har økt såpass at du er ute av ketose, bør du finne en ballanse med ant. kh og vektstagnasjon. Når du får i deg så mye kh at vekta står stille, går du ned litt på kh, slik at du fortsetter slankingen ( hvis det var det som var meningen)
Alle er forkjellige, slik at du må teste dette ut på din egen kropp.
Photobscura sa for siden:
Vil forøvrig presisere at Ketolyse ER lavkarbo. Lavkarbo er bare en paraplybetegnelse på de forskjellige karbohydratreduserte filosofiene ;).
Det "strides" litt om det der, hvor mange karbohydrater man kan regne med før det slutter å være lavkarbo. Jeg synes det er umulig å si, ettersom de lavkarbofilosofiene som tillater mer, som Fedon, predikerer GI/GB, og ikke et visst antall karbohydrater.
Ellers er jeg enig i framgangsmåten Bellabo beskriver :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.