Takk så aldelse for denne, Levita! Jeg er så matlei for tida, og lever stort sett av svenskekylling i fryseren. Trenger virkelig til variasjonsmuligheter. Denne er helt i min bane, så det skal jeg spise i dag! Men hva tror du om rømme? For det har jeg. Men ikke creme fraiche eller tyrkisk youghurt (er det det samme som gresk? altså sånn tjukk?)
Takk du, ja jeg tok sjansen med rømme. Heller jeg hele greia med saus og alt over i panna eller bare fisker jeg ut kyllingbitene og steker dem? (Det ble ganske mye saus/marinade)
Det smakte veldig godt! Men tror det er bedre med yoghurt, ja. For rømmen sitter så godt fast i bitene, siden den er så feit og tykk - så det ble vel kylling kokt i rømmesaus. Smakte altså godt, men hadde kanskje blitt bedre i ovnen? Får du stekeskorpe med de yoghurtmarinerte?
Dette skal prøves igjen, det er helt sikkert! Spiste med dampet brokkoli. Det passet fint.
Ja, om jeg passer på å fiske kyllingbitene opp med to gafler, slik at marinaden renner litt av seg, og ikke steker for mange biter av gangen, får jeg stekeskorpe. Jeg har ikke forsøkt med rømme, så tror muligens yoghurt er bedre. Du kan helt sikkert steke dem i ovnen, kanskje avslutte med å legge dem litt under grillen? Jeg har brukt disse bitene på raclette, og det har fungert veldig godt, fordi det er såpass høy varme.
Har kjøpt yoghurt! Vanlig yoghurt da, for det var det de hadde. Prøver det. Leste også en lignende oppskrift hvor de regelrett tørka av bitene med tørkepapir, men det var litt større biter enn terninger, altså.
Prøv deg fram, kanskje å tørke av dem litt ikke er så dumt? Jeg har laget små terninger/skiver, rett og slett fordi jeg har brukt dem mest på raclette. På grill eller i stekeovn er det vel bedre med litt større...? Jeg har i alle fall vært fornøyd når jeg har laget dem. Kanskje du finner en ny vri du kan dele, etter all denne eksperimenteringen? :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.