< Tilbake til oversikten

Brannskade?

Begod sa for siden:

Er det mulig at vevet inni en finger er brannskadet uten at det vises på huden?

Var uheldig når jeg la mer ved i ovnen for ca en uke siden. En finger kom borti ovnen , jeg brant meg skikkelig , men fikk fingeren i kaldt vann med en gang.

Har ingen synlige tegn på brannskade, men det svært vondt, ømt når jeg kommer borti fingeren. Og ikke hjelper det at jeg greide å drille meg i fingeren dagen etter:rolleyes:

Ingo sa for siden:

Tror nok det er mulig ja... Når du tok fingeren under kaldt vann lindret du i alle fall huden, men en vanlig førstegrads forbrenning går jo litt under huden, og litt vann vil ikke "trylle" bort selve skaden, men mere lindre smerten.
Så synes å huske at mindre brannskader kan være nærmest usynlige ja, sammen med elektriske brannskader som kan gå veldig dypt utan at det vises på huden.

Men det er en stund siden jeg gikk befalsskolen og lærte dette, så husker ikke alle detaljene rundt det.
Men salve for brannsår vil fremdeles hjelpe da, siden den uansett trenger gjennom huden.

Håper det går bedre etter hvert :)

Begod sa for siden:

Ok, får prøve brannsalve.
Man får jo svar på alt her, jo :D .

mofe sa for siden:

skaff deg en aloevera-plante for senere forbrenninger.. helt genialt! :) man skjærer bladet i to, og legger som omslag på huden, med bandasje rundt

Begod sa for siden:

Har et sånn brannskade -kit med Aloe ( vera) salve og greier. Nå har vi nettopp flyttet inn i nytt hus så jeg aner ikke hvor greiene er hen. Får lete i kveld. :rolleyes:

smosje sa for siden:

Der kom vel svaret på hvorfor du driver og skader deg hele tiden. Først veden og så drillen. Prøv å ikke ta en annen finger med hammeren når du skal henge om kunsten på veggene, da! :p

God bedring!

Begod sa for siden:

He,He flytting er skumle saker, har berget fingrene fra hammeren denne gangen.:eek:

Det som virkelig kunne gått ille var når vi bar inn sofan og jeg sklei på toppen av yttertrappa. Med det samme jeg mistet fotfeste trodde jeg at det skulle gå riktig galt, men jeg hadde kjempeflaks , landet trygt på ræva , må visst ha fått skikkelig bra med rompemuskler for jeg slo meg ikke i det hele tatt.:eek: :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.