< Tilbake til oversikten

Kaffi. Kvalm og dårlig

StoreLilleMeg sa for siden:

Har merket at etter jeg startet med ketolysekuren så blir jeg rett å slett kvalm å dårlig når jeg drikker kaffi.
Normalt drikker jeg endel kaffi når jeg er ute i besøk å sånt, samt på jobb. Men nå blir jeg dårlig hele kvelden etter bare èn kopp.
Andre som har erfaringer på dette????

ireile79 sa for siden:

Jeg har lett for å bli litt "uggen" selv av kaffe nå som jeg er i ketose... Så jeg har rett og slett kuttet ut kaffen helt for en periode. Det anbefales heller ikke at man drikker kaffe/ koffein de første 14 dagene av kuren.

Akkurat. Ja, så lenge kroppen min ikke vil ha den så bare kutter jeg den ut. Ikke noe problem siden jeg blir såpass dårlig.

Krøllerellerei sa for siden:

Jeg aner ikke hva det kan være, men tror jeg har det noenlunne likt. Eller kanskje ikke. Ihvertfall, kaffen blandet med den vannvittige metallsmaken i munnen frister ikke. Kaffe skal gli godt ned og smake godt. Så her går det i alle sorter grønn te, har ikke funnet noen favoritt ennå.

ireile79 sa for siden:

Elsker grønn te m/ sitron fra twinings. DEN ER BEST!!! he he he

Ja, te går bra heldigvis :)
Vi får holde oss til dèt, hehe...

ireile79 sa for siden:

Jepp, trenger å komme meg en tur til Sverige og kjøpe mer ;)

Furine sa for siden:

Du må prøve Pickwick sin! Den er mykje bedre! :) Syns både Twinings og Lipton gir litt småekkel ettersmak. :eek:
Er det Pickwick i Norge forresten? Hm... Har eg ikkje tenkt på før.

Har forresten også kutta ut kaffi for tida. Mest fordi at kaffien på jobb ikkje er noko særleg god, då kan eg like greit drikke te.

ireile79 sa for siden:

Nei, den har jeg ikke prøvd. leter etter den på neste svenskehandel!! takk for tipset!

Furine sa for siden:

Kanskje dei har den i Sverige ja, merket er nederlandsk i alle fall.

Furine sa for siden:

Åh så flott! Det går mykje i Green tea - original lemon hos meg.

Celestial seasonings er også veldig bra, Sleepy Time teen har eg brukt mykje!

Carisma sa for siden:

Funker den? Blir man rolig/søvning? jeg må jobbe med roe seg ned-rutiner utover høsten... :rolleyes:

Furine sa for siden:

Eg synes det ja, den smakar "varmt, rolig og komfortabelt" om det gir meining? Det er blant anna kamille i den, og det skal jo virke roliggjerande. Eg er ikkje så glad i rein kamillete, så denne er eit godt alternativ for min del.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.