< Tilbake til oversikten

Hvilken bok anbefaler dere at jeg starter med?

annama sa for siden:

Skal kjøpe/låne meg en bok, men aner ikke hvilken jeg bør velge...:confused:

Jeg ønsker å gå ned 15 kg i første omgang, og har startet ved å kutte drastisk på karbohydratene.
Ønsker ikke å kutte det helt, dvs. poteter, ris og pasta har jeg kuttet, men et par skiver om dagen vil jeg unne meg. Heller lengre tid på vektnedgangen. :ja:

Tips til bok, folkens? :)

Cornelia sa for siden:

Jeg synes st Skaldemans "spis deg ned i vekt" er en veldig fin nybegynner bok. Lett å forstå og veldig inspirerende. :)
Du får den bl.a her.

annama sa for siden:

Ok. :)
Ingen andre anbefalinger på bøker jeg bør lese for å få mere kunnskap?

Har kommet borti en tråd her inne hvor flere bøker ble anbefalt, men finner den ikke...:mad:
Noen som kan hjelpe en stakkars, uvitende...;)

Celine sa for siden:

Noe fedon ?

HUsk at om du skal unne deg et par skiver brød for dagen bør du velge brød som inneholder lite karbo, det ligger en tråd på 'barn og kosthold' hvor jeg tar opp temaet rundt brød fra butikken. Det viser seg at det finnes endel brød som egner seg bedre enn andre- og det er jo bra !!

annama sa for siden:

Celine: Takk for tips. Har du kanskje tittel også...:rolleyes:

Unner meg litt brød daglig, ja.
Til frokost! Skal prøve meg på et av de her inne.
Liker å bake...:)

Photobscura sa for siden:

Om du mekker lavkarbobrød har du straks mer å velge i.
Ellers er Fedons metode finfin. Jeg vil uansett anbefale boka "Bedre uten brød", en lettfattelig og vitenskapelig innføring ;).
Denne her er uansett kjempefin å begynne med, bare for litt enkel inspirasjon: www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

annama sa for siden:

Jepp, takk for linken.
Den har jeg fått av deg før...;O)

Skal høre om biblioteket har boka før jeg kjøper den...

Photobscura sa for siden:

Ah, haha! Ja, men en god link kan ikke linkes for ofte ;)

annama sa for siden:

:ja:...ikke sant...:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.