< Tilbake til oversikten

Negerboller

#1

Carbokiller sa for siden:

For et navn. Rasistisk og gode greier. Burde hete mørke-fargede-fra-Afrika-boller. Men altså, ble oppvåkst med dem. Bodde i Afrika hvor det var blottet for godterier og annet snask og da begynte vi å lage negerboller. I Afrika.
Disse sukker-kakao-egg-havregryn greiene som man ruller til en ball og kliner inn med kokkos. Herregud så godt. Verdens deiligste sjokoladekliss. Det var det eneste jeg klarte å tenke på her om dagen. Premenstruell og kroppen skrek etter sjokolade, kliss, kaker.... alt det ulovelige. Og da fant jeg opp denne versjonen. (Enda en bivirkning av Atkins: utpreget fantasi til å lage allverdens substitutter på annen god mat)

Her er Atkins versjonen:

4 dl kli
18 knuste suketter (ikke strøsukketter, men du må knuse disse små firkantgreiene... så du får litt trim ved siden av)
kakao uten karbohydrater
1 egg.

Blandes til en masse og rulles til baller.
Klines inn.. ikke med kokkos som har er masse fyyyy-karbohydrater i, men sagmugg. Samme farge og samme konsistens.

Smakder de godt? Nei
Burde dette innlegget taes alvorlilg? Nei


#2

Skorpia sa for siden:

Atkinsversjonen skal jeg jammen lage dersom jeg venter besøk av noen jeg ikke kan fordra:D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.