< Tilbake til oversikten

Hvorfor Heistad syltetøy?

Jente 1980 sa for siden:

Ser det er mye snakk om Heistad syltetøy er det en spesiell grunn til dette, eller er det rett og slett pga at den har spesielt god smak og er sukkerfri?

Det må vel egentlig være det samme om man feks velger Lerum sitt sukkerfrie eller??? :p

Iset sa for siden:

Har Lerum også sukkerfritt syltetøy altså? Er det kunstig søtning i det? Jeg prøver å unngå kunstig søtning (og bruker derfor heller ikke Heistad), lager mitt eget syltetøy av å tine noen bær fra fryseren og bare røre det kjapt sammen med litt sukrin.

Yonah sa for siden:

Aner ikke, jeg bruker bare bær og ikke noe anna tull. heistad er jo spedd ut med vann og eplejuice... Klarer meg uten slikt;)

Carisma sa for siden:

Lerum sitt har, såvidt jeg har sett, mer karbohydrater. Sannsynligvis fordi de bruker mer frukt og bær. Heistad har absolutt minst karbohydrater av de ferdige syltetøyene.

Jente 1980 sa for siden:

Hvor får man kjøpt sukrin? (ikke at jeg har lett etter det i butikken da;)) Jeg mener og huske at det var Lerum sitt jeg fant på Spar her en gang. Men skal ikke si det 100%, sukkerfritt var det iallefall... Hm... Jeg spiser sukkerfri sjokolade nesten hver dag (inneholder maltitol) og vekta går nedover jevnt og trutt... Hm, men den hadde muligens gått raskere ned hvis jeg klarte meg uten de små bitene!? :p

God ide og lage selv da. Regner med at Canderel ikke er like bra som sukrin... Men alt med måte, så det går kansje an å lage seg litt syltetøy med canderel? Skal nemlig lage pannekaker til sein middag idag, og har bringebær i fryseren!

Jente 1980 sa for siden:

Oki, jeg skal lage selv!!! Hehe, her er det bare å høre på dere som er mest drevne i gamet skjønner jeg!!!:D

Iset sa for siden:

Sukrin kjøper jeg i helsekosten. :)

Mona S sa for siden:

Heistad syltetøy er ikke spesielt godt, men jeg tror det er det syltetøyet med minst karber av de forskjellige lett-sortene... Jeg henger meg på de andre ang hjemmelaget. Jeg bruker Splenda som søtningstoff, det funker fint:) og fås kjøpt på Rema, OBS og Meny i hvert fall

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.