Har fått skikkelig magevirus uten og utdype det noe mer. Mistet matlyst og er i dårlig form. Fortsatte med ketolysemat de par første dagene, men ingenting holdt seg i magen. Så nå har jeg begynt å spise karbohydrater. Ikke sånn voldsomt, men frukt, knekkebrød, juice. Føler at det blir det beste. Noen formeninger/erfaringer rundt dette???
Nå er du kanskje bra igjen allerede, men jeg er i alle fall av den oppfatning at når man er "magesyk" får man legge til side dietten inntil magen har stabilisert seg.
Hva som funker mot magesyke varierer vel kanskje noe fra person til person? Selv er jeg oppvokst med at et stykke ristet brød med skrapet smør og vanlig te var bra i den situasjonen. Eller avsilt havresuppe, kokt på vann, med litt salt og sukker og kanskje med blåbærsaft i. Så jeg ble litt overrasket over at du bruker frukt og juice, men det er kanskje helt greit.
Men det viktigste er vel å unngå dehydrering og få i seg nok energi i disse dagene? Dietten kan vente til du blir frisk.
Min erfaring er at sånn magesyke/virus forlenges med den type mat ... Prøver å trøkke i meg mest mulig grønnsaker, og ikke minst blåbær. Blåbær regulerer magen veldig fint.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.