< Tilbake til oversikten

Ny her inne

plumma sa for siden:

Heisan! Jeg er nå i min 4. uke, jeg gikk ned 5-6 kg de to første ukene. Men etter det ble stans, skal vel ikke være slik?

Yonah sa for siden:

Jeg opplevde det, mulig kroppen bare trengte å tenke seg om. Kroppen er ingen maskin du kan stille inn på 1/2-1kg vekttap i uka.

hva spiser du i løpet av en dag og hvilket av Skaldeman sine opplegg følger du?

Ellers er to ukers stillestand ingenting, det er rett og slett helt normalt, veldig mange av oss opplever at vekta står stiller i både 2 og 4 uker, selv om vi gjør alt rett. Men vekta sier ikke alt, målebåndet kan ofte vise nedgang selv om vekta står stille.

Og jeg som skal ned 60kg tenker som så at kiloene brukte en del år på å legge seg på, da kan de jammen forsvinne i løpet av noen år også, bruker jeg 3-4 år, så er jeg fornø*d med det, bare jeg går ned litt nå og da, spiser riktig mat, blir mett og holder søtsuget unna.

plumma sa for siden:

Hei! Takk for svaret, det satt jeg pris på...
Jeg spiser som regel 2 egg og 4-5 baconskiver til frokost, ellers omelett, skaldemans karbonader/kjøttkaker, kjøtt med litt fløte... En skelden gang blomkål og brokkoli( bare hvis jeg spiser bort).

Mener selv jeg følger 50+... Har mange kilo som skal bort.

Polleke sa for siden:

Jeg og har stoppet opp, og ser i flere veietråder rundt om på nettet at dette slettes ikke er uvanlig. Problemet er å holde motivasjonen oppe da. Men det er bare å se på veietrådene, det går faktisk nedover igjen! (:

Askeladden sa for siden:

Det er uansett ikke sunt å gå ned for mye i løpet av kort tid. Tenk på det på denne måten, du har brukt veldig mange år på å få de ekstra kiloene og da trenger du litt tid på å bli kvitt dem også.

plumma sa for siden:

Heisan!
Da ser det ut som om vekten er på tur nedover igjen, krysser fingrene:ja:

Tutte sa for siden:

Så flott at vekten er på vei nedover igjen ! Er helt vanlig at vektnedgangen stopper opp litt innimellom, så kunsten er å holde på motivasjonen, så går det nedover igjen etterhvert !

Lykke til videre :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.