dani sa for siden:
Når kan man se på stix'en at man har skeia ut ? Altså, ca hvor lenge etter karb måltid type brød går det før stix'en ikke gir utslag?
Burde ikke det komme relativt fort ?
dani sa for siden:
Når kan man se på stix'en at man har skeia ut ? Altså, ca hvor lenge etter karb måltid type brød går det før stix'en ikke gir utslag?
Burde ikke det komme relativt fort ?
Photobscura sa for siden:
Det er helt individuelt og kommer an på hva du har skeiet ut med. Det spiller jo ikke så stor rolle det med ketosticksen, kroppen din begynner å brenne fett igjen når den er klar for det, oftest slutter den ikke med det når du skeier ut heller, men gjerne en stund etterpå, og du kan godt være i ketose uten at du får utslag. (Vektoppgang etter en kort utskeielse er uansett ikke stort annet enn vann, uten at det er et godt argument for å skeie ut!).
Ikke heng deg så mye opp i sticksene, det er ikke dem du blir slank av ;).
dani sa for siden:
Jeg gikk på en smell med frokosten idag, hehe. Omelett va'kke spesielt fristende for en brød-elsker som meg når jeg smurte skiver til barna. Så jeg gikk på to skiver gitt...hehe.
Ingen enorm skamfølelse heller, hehe. Jeg tenker, tross alt, dette er en kostholds omlegging. Gamle vaner er ikke fort gjort å snu på for meg. Så jeg mumsa mine 2 skiver og koste meg.
Men samtidig synes jeg det er merkelig at stix'ene fremdeles er lilla. Ikke mørkelilla mer, jeg har vært superflink etter tips om å drikke mye, så jeg tyller innpå vann. Men tydelig lilla er de hvertfall.
Jaja, jeg får være flinkere til frokost imorra, :)
Finnes det forresten -noen- form for frokostblanding man kan spise? Kruskakli med melk? anything ?? hehe
Photobscura sa for siden:
Spørs jo hvilken filosofi du følger, da. Melk er jo ikke å anbefale uansett. Men ettersom du tydeligvis ønsker å være i ketose, så hold eg langt unna melk.
Har ikke sett noen frokostblandinger som er ketosevennlige, men hva med denne?
Ellers er det mange fine brødoppskrifter, denne skal visst være god!
Spiller INGEN rolle hvilken rolle hva slags farge det er på sticksene. Utslag er utslag!
Og, jeg er veldig enig i tankegangen din, det er jo det jevne som drar ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.