alvepiken sa for siden:
Vet at frukt på lavkarbo er fyfy, men hvordan er det med jordbær?:cool:
alvepiken sa for siden:
Vet at frukt på lavkarbo er fyfy, men hvordan er det med jordbær?:cool:
arnakristin sa for siden:
Hei,
Denne er kjekk å bruke: Matvaretabellen, www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt
Iset sa for siden:
Hvilken filosofi? På Atkins induksjon skal man ikke ha det, på ketolyse kan man spise det men ikke så mye siden man skal ha så lite karber. På Lindberg er det helt ok osv osv. Det spørs altså hvilken filosofi du følger. Spiser du bare "generell lavkarbo" er det vel opp til deg selv hvor mange karber du vil ligge på, hvor mye du tåler. Men heller jordbær og andre bær enn frukt. Mindre karber og sunnere. :)
alvepiken sa for siden:
Jeg aner ikke hvilken filosofi jeg skal følge jeg... Vært på generell lavkarbo før, men har lyst å føle en mer slavisk på en måte... hm... Men må nok vente til i morgenkveld med å bestemme meg, har møte med en ernæringsfysiolog i morgen formiddag :)
MEn greit å vite at jordbær ikke er super ille liksom :)
Iset sa for siden:
Ja, skal du først spise noe med endel karbohydrater er nok ikke jordbær det verste, hehe. Bare begrens mengden litt og spis dem med feks. fløte, da blir du fortere mett og får et mer stabilt blodsukker.
Jeg pleier å drøye jordbærene ved å dele dem i 4, føler jeg spiser mer da. Og så har jeg en liten skål pisket krem ved siden av som jeg dypper dem i. Mmm.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.