< Tilbake til oversikten

Er i ketose, men går ikke ned

Linda63mod sa for siden:

Jeg begynte på ketolyse i februar 2009. Jeg var da 92 kg (hadde nettopp gått opp 2 kg p.g.a. betennelsesdempende medisin). Jeg gikk så ned til 86 kg. I påska var vi i syden, på besøk med mine foreldre (som ikke aksepterer at jeg følger denne dietten, for de har hørt av en legesekretær at man får høyt blodtrykk). Jeg tok meg så ei pause på noen dager, med det resultat at jeg gikk opp igjen til ca. 92.
Jeg begynte å prøve Reductil - gikk ned ca. 2 kg, men sluttet p.g.a. inflammasjon i ansiktet. Da gikk jeg opp igjen 2 kg. Så nå kjemper jeg - som jeg har gjort i sikkert en måned - minst. Jeg varierer daglig fra 90,5 til 89,7... Det som jeg spiser pr. dag, som inneholder karbohydrat, er (f.eks. i går): Fjordland rømmegrøt (8 karb./100 gr) (bruker strøsuketter på og meierismør), 1 nektarin (ikke typisk, kun i går), brokkoli, litt issalat, ca. 4-5 dl rødvin.

En typisk dag er slik: egg/bacon/kvitost, pannekake (oppskrift funnet her inne), 1 grillpølse, kylling el. kjøtt, brokkoli, el. rosenkål, stekt rød paprika, valnøtter/mandel/peanøtter, rødvin.
Kan piske meg ca. 1 dl kremfløte med suketter i, når jeg er godtesjuk, eller jeg tar en Atkins sjokoladebar (ikke alltid jeg spiser hele..)

Føler at jeg kjemper og sliter litt nå - det tærer på tålmodigheten - jeg har lyst på ei skive med hjemmebakt brød og skummet melk og et eple!!:(
Jeg har tidligere gått ned 32 kg på Grete Roede (på 7 kurs?) men nå har jeg ikke råd til å gå der, og prøver dette. Med dette går jeg ivertfall ikke OPP, slik jeg gjør når jeg "ikke går på noe" :cool:
Ja-ja Eneste gangen i mitt liv jeg kunne spise "det jeg ville", det var når jeg gikk gravid med mine 3 barn! - så der er jeg omvendt av alle andre. Jeg er 46 år, 168,5 høy og veier ca. 90 - skulle så gjerne vært ca 68....:)
sukk!:p
... og ja! - jeg HAR lest boka til Torkil, mange ganger ... og jeg leser her... men alle andre går ned 25 kg o.s.v. mens jeg har holdt på siden februar - og gått ned 2 kg (ned 5 kg og opp igjen ved en kort pause)!!:confused:

Viclin sa for siden:

Du høres ut som meg. Jeg kun vedlikeholder vekten på dette kostholdet, men har nå et stort håp om at jeg vil gå ned om jeg bare holder på lenge nok.
Jeg har gitt opp mange ganger, og dermed raser jeg opp i vekt - hver gang. Så må jeg over på lavkarbo for å i alle fall ikke gå mer opp.

Utrolig frustrerende. :sukk:

Drikker du rødvin hver dag? Kan jo godt hende det er partystopper for deg? At kanskje kroppen stort sett bare forbrenner alkoholen?

Gerd sa for siden:

Nøtter kan stoppe vektnedgang
Alkoholen forbrennes før fettet. dvs. at fettforbrenningen slutter så lenge du har alkohol i kroppen. Viss du drikker alkohol ofte, forstyrrer du fettforbrenningen.

Nå skriver du ikke mengden grønnsaker du spiser, men for meg virker det som det er lit mat i det hele, viss dette er hele dagsinntaket ditt.
Fettkilder?
Veier du maten?
Drikker du vann?
Tar du vitaminer?

Bare noen spm., for å "sondere litt" :)

StoreLilleMeg sa for siden:

Tror jeg ville forsøkt å kutte ut alkoholen :)
Bare et lite tips :D

arnakristin sa for siden:

Hei,
…man kan godt være i ketose og ikke gå ned i vekt, dessverre er det flere av oss som opplever dette på ett eller annet tidspunkt.
Husk at stress er en partystopper og kan hindre vektnedgang. Dersom du er mye plaget med mye betennelser/smerter så er det en stressfaktor for kroppen. Jeg sliter med kroniske smerter etter en ulykke, gikk ned 10 kilo de 4 første månedene deretter har jeg nå stått stille i et år. Trenger å gå ned ca 12 kg til og regner med at det løsner en eller annen gang. Har slutta å stresse med vektnedgangen, vekta har vært utrolig stabil og vipper mellom 76,5 – 77,8. Jeg har levd ketogent hele tiden med innlagte pauser til jul og påske, ikke ville utskeielser men mer eller mindre generell lavkarbo.
Jeg har prøvd å kutte ut alle de kjente partystopperne som nøtter, brøderstatninger, meieriprodukter (-smør), søtningsmidler etc. men har kommet til konklusjon om at min partystopper er smertene og manglende mosjon pga smerter. Husk at salt binder vann i kroppen. …og ofte spiser man for lite fett. …du bør også vurdere å kutte ut alkoholen for en periode.

Jeg synes det er litt mye karber i ferdig rømmegrøt, den kan du lage lavkarbo vennlig selv, oppskrift finner du her på forumet.
Nektarin er ikke ketogent… Peanøtter ville jeg ikke spist men paranøtter, valnøtter og mandler kan spises i små mengder, vel og merke dersom dette ikke er en partystopper da.

Lykke til…

Linda69 sa for siden:

Jeg ville lest Dr Sofie Hexeberg sin bok! ellers så er jo lavkarbo slik at blodtrykk går ned ikke opp!! Ikke gi deg dette funker:)

Nerthus sa for siden:

Ps - denne tråden er fra august 2009 :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.