< Tilbake til oversikten

For lite karbo per dag

#1

Enzy sa for siden:

Jeg startet dietten min forrige torsdag og jeg klarer ikke å få i meg mer enn 5-10 gkh per dag, kan også være nede på så lite som 1-2gkh.
Er det noe problem med å få i seg så lite? Eventuelt har noen et forslag på å få i seg mer.
Jeg skal holde meg under 20gkh per dag.


#2

Carisma sa for siden:

Får du i deg grønnsaker til alle måltider når du ligger så lavt?


#3

Enzy sa for siden:

Jeg får i meg mellom 100-300gram brokkoli og blomkål blanding, samt litt chili.
Når jeg regnet ut det jeg maks føler jeg klarer å få i meg på en dag, så havnet jeg på 12gkh.
Jeg har ikke grønnsaker ved frokost, men prøver å få det til resten av måltidene. Jeg har vurdert å prøve med litt paprika og løk til måltidene, men hodet har veldig lite lyst.

Er det et problem å ligge så lavt? Må jeg tvinge i meg litt mer?



#5

Sofagubben sa for siden:

Nullkarbo gikk helt greit synes jeg. Fikk litt via egg da, men det var alt. Jeg var også for slapp med grønnsaker, men pass på å ta litt vitamintilskudd, samt Omega 3, så tror jeg det blir fine verdier på eventuelle prøver. Eneste ubehag jeg fikk med ekstremt lite karber, var treg mage og litt svimmelhet om jeg jobbet fysisk. Men om jeg gjorde det fyllte jeg bare på med litt karber inntil jobben var gjort.


#6

Carisma sa for siden:

Dersom man ikke kjører et kontrollert nullkarbokosthold bør man spise grønnsaker til alle måltider. 100g grønnsaker pr dag er VELDIG lite!! Det vanlige på LCHF er 500g til en kilo grønt pr dag.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.