< Tilbake til oversikten

Er så klar for å begynne på Ketolysekuren, men ...

Meatscience sa for siden:

...jeg har ikke fått boka enda, selv om det er flere dager siden jeg bestilte den. Men jeg har kjøpt inn vitaminene, ketostix, bakemix, da jeg tilfeldigvis fant ut at det er en butikk i nærheten som fører disse produktene. Butikken hadde jo boka også, men da hadde jeg jo allerede bestilt den. Jaja. Det jeg lurer på er om jeg kan begynne på kuren før jeg har fått boka, og om noen kan fortelle meg hva jeg bør spise de første dagene av kuren? Hva står det i boka, må man følge en spesiell plan for de første dagene?

Kunne tenkt meg å begynne i morgen for da er det mandag, ny uke med nye muligheter liksom.

Photobscura sa for siden:

Det er jo bare å sette i gang! Du kan sogar lette overgangen litt inntil du får boka med å kutte ned på/ut brødmat, godteri/brus (om du spiser denslags ;)), poteter og gulerøtter, pasta og ris. Jeg kutta ganske gradvis, og fikk sånn sett en ganske soft overgang da jeg begynte å spise ketogent.

Takk for svar :)
Du har nok rett i at det er bare å begynne, men jeg tenkte at hvis jeg begynner å spise en del bacon f.eks. så er det fort gjort å spise feil mat i forhold til det (mye karber) hvis jeg ikke vet helt hva jeg driver med.

Vaffel sa for siden:

Da jeg "tjuvstartet" før boka, kuttet jeg rett og slett ut sukker, mel, poteter, ris mens jeg ventet. Det var i hovedsak det som trengtes for å venne av kroppen med høykarbo, og da jeg fikk boka var jeg allerede ferdig med abstinensene... og allerede i ketose.

Det du skal spise er egg, kjøtt, fisk, fugl, grønnsaker som vokser over jorda. Bytt ut alle lettprodukter med "ekte vare", altså meierismør, seterrømme, ekte majones, kremfløte.

Ketolysekosthodet er ikke så "mystisk". Det er helt alminnelig mat og uttallige variasjonsmuligheter. Du kan ikke få gjort noe galt på de få dagene... det tyngste er å venne seg av med karbo, senere går alt som en lek. :)

Vaffel sa for siden:

Bare spis bacon! :) Det eneste problemet med store mengder bacon er saltet.

Takker igjen for svar! :)
Jeg kommer nok ikke til å spise kjempemengder med bacon. Blir jo veldig tørst av det og. Tenkte å lage omelett med ost og bacon i morgen tidlig, og så ta med rester fra det på jobb og supplere med salat.

Jeg simpelthen eeelsker ost...det har vært mitt store problem når jeg har prøvd lavkalori-kurer. Når jeg ser ost i kjøleskapet så får jeg vann i munnen! Bra at det er lov med litt ost på denne kuren.

Men jeg regner med å spise en god del salat, men jeg skulle ønske jeg kunne ha på litt dressing. Er det noen kjøpedressinger som er greie å bruke?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.