< Tilbake til oversikten

Smertestillende

pandalakris sa for siden:

Gikk på vekta i dag,og så til min gru at den viste nesten ett kilo mer enn i går.:( Det er jo helt sikkert vann som samler seg,men hvorfor?:mad: Har brukt temmelig mye smertestillende denne uken pga at jeg har begynnt opptrening av kneet,samt har en rygg som krangler noe innmari.:mad: Kan det være disse som er årsaken til dette.
Noen som har noen erfaring,eller tanker å dele?

Summer sa for siden:

Bare det at du har smerter kan påvirke vekttapet...
Og er du 'dårlig' med kranglete rygg, og opptrening sm gir smerter, så har kroppen andre prosesser den må prioritere først før den tenker på vekttap...tenker jeg..
Men ang. smertestillende vet ikke jg noe..
Anyone?

Sender god bedring ((((vibber))))) i din retning! :blomster: Ikke noe godt med vondter! :klem:

Nille sa for siden:

Jeg reagerer på noen sorter smertestillende, tror det er ganske vanlig å samle litt vann da ja. :snill:

aveline sa for siden:

Hva??!!!
Jeg bruker Voltaren. Til tider kanskje en annenhver dag (som en varm sommerdag) Men i disse dager tar jeg en hver morgen og kveld. (Leddsmerter)
Kjenner du til noe "negativt" om disse pillene, Nille?
De er som sendt fra himmelen for meg, for med disse slipper jeg unna Somadrilen.

Nille sa for siden:

Ødem (vannansamling) er kjent bivirkning (står det på pakningsvedlegget) av Voltaren, - sammen med magesmerter, diare, kvalme og brekninger ! Har blå resept på dem jeg, og veier meg aldri når jeg tar dem !! :snill:

aveline sa for siden:

Jaha....så vet jeg DET!!!
Men, jeg foretrekker et liv uten smerter. Dette skal jeg jammen snake med legen min om neste gang jeg er hos han. Legen spurte faktisk om jeg ikke hadde problem med magen, grunnet pillene - for dette var vanlig. Men har ikke merket noe sånt. Jeg bare vet at nå kan jeg gå normalt ned trapper, og ikke sånn som småunger gjør det. Og jeg kan strikke, (som jeg nesten alltid gjør foran tv,n) uten å kjenne smerter i leddene.
Nei dette var shit!!!

Takk allikevel - for opplysningen, Nille!!!

mofe sa for siden:

skulle bare si fort, aveline, at jeg har alltid trodd at du var på alderen min jeg, helt til jeg så alderen din nå :)

hilsen digresjons-mofe :p

pandalakris sa for siden:

Ja ikke veit jeg,men vekta går iallefall nedover igjen. og det selv om jeg har tatt større doser nå enn jeg gjorde før i uka. Krasja ryggen ettertrykkelig hos fysioterapauten,så nå tror vel stakkarn at jeg kommer til å sagsøke ham.:p
Voltaren finnes også som stikkpiller. Går ikke så hardt ut over magen da,men ikke morro å bruke!!:D

Gamla sa for siden:

Hei Pandalakris!
Jeg brukte Voltaren 1 tbl daglig i lengere tid, men måtte slutte med dem pga magetrøbbel. Fikk oppblåst mage og følelse av å ville besvime pga store magesmertene. Har nå i over ett år brukt Celebra kapsler istedet, uten bivirkninger - men med bedre smertelindring.
Kanskje du også burde bytte?:confused:
Når det gjelder vekt og tablettene, kan jeg ikke si noe sikkert, men det var bl.a. på den tiden jeg la på meg igjen. Sto også på østrogen en lengere periode samtidig, så jeg ga den mye av skylden, i tillegg til mine spisevaner på det tidspunktet.

Gamla sa for siden:

]Hei igjen!

Hørte nettopp om at selolje skulle hjelpe veldig godt på bl.a. leddsmerter. Haukeland sykehus i Bergen har over tid hatt et forskningsprosjekt med gode resultater.
Les mer om dette her: www.polargodt.no/fakta.htm
Dette skal i alle fall jeg forsøke!

lokkebiff sa for siden:

Så dere programmet på NRK på tirsdag om smertestillende (NSAID) og plutselige dødsfall på idrettsbanen??

OMG... jeg ble vettskremt!!!:eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.