Har den siste timen vært skikkelig uvel og hjertet kjennes ut som det skal hoppe ut av kroppen på meg.
Har spist lavkarbo nå i ca tre uker, og jeg står på 75 mkg Levaxin mot lavt stoffskifte.
Akkurat nå er jeg skikkelig slapp, akkurat som om all energi er borte fra hele kroppen, hodet mitt går litt rundt, jeg føler meg småkvalm og har en utrolig hjertebank. Nesten som et angstanfall på en måte, men jeg har ingen grunn til å ha det. Jeg får ikke dratt pusten ordentlig ned liksom.
Kan maten ha regulert stoffskiftet mitt så raskt, sånn at jeg plutselig er overdosert? Har hørt at man kan få hjertebank og sånn da. Jeg har stått på 75 mkg lenge nå, og har hverken blitt bedre eller verre på det.
Jeg sliter bare med å løfte armene, de kjennes som bly. Jeg skal liksom i butikken nå, jeg har ikke tid til å sitte her og være helt fjern.
Tar du magnesium??
Det hjelper mot hjertebank, ømme muskler, krampe osv.
For meg er de et must. Doble dosen et par dager (2 stk) og se om det ikke hjelper.
Hvis ikke hadde jeg tatt meg en tur til legen.
Er mange tråder om det samme her inne. Ta et søk, så blir du mer beroliget:)
Nei, jeg har vært tom for magnesium en ukes tid nå. Er blant annet det jeg skal i butikken for å kjøpe.
Trodde det mest hjalp mot urolige ben, og at det var selen eller noe som hjalp mot hjertebank?
Men takk for tips, jeg får prøve å karre meg opp og på sykkelen for å ¨få tak i magnesium så fort som mulig.
Ja, jeg søkte masse i stad. Og det så ut som det var magnesiummangel rett og slett.
Jeg sykla i full fart ned til Meny, heiv i meg to piller og formen ble faktisk gradvis bedre etter hvert som jeg sykla fra butikk til butikk.
Nå er både hjertebanken og svimmelheten borte, nå er jeg bare sulten. :lol:
Jeg bare lurte på om det kan være jernmangel? Har hatt det selv, og symptomene var voldsom hjertebank og at jeg ikke fikk dratt pusten ordentlig ned - ekkelt! Trodde jeg hadde fått angst (hjalp vel ikke akkurat på at jeg ble redd når jeg ikke klarte å puste ordentlig), eller at det var noe galt med hjertet... Hvis symptomene vender tilbake, kan det vært lurt å sjekke det hos legen.
Jeg har hatt litt jernmangel tidligere, og lav blodprosent, spesielt i svangerskapene og litt etterpå. Men tok blodprøver for noen måneder siden, og alt var fint da i alle fall.
Ikke sant det er ekkelt å føle man ikke får puste skikkelig? Når pusten stopper nesten i halsen og man føler man ikke får den helt ned? Det var skikkelig fælt.
Får håpe det holder seg bra nå som jeg har fått magnesium i alle fall.
Tenkte også på magnesium, men vet om andre som har opplevd dette med stoffskiftemedisiner også, kanskje greit å komme seg til legen og sjekke stoffskiftet for sikkerhets skyld?
Problemet med mitt stoffskifte er at det aldri har vist på blodprøver. Heldigvis hadde det fordoblet seg i januar, selv om det var under grensen for diagnose, og da fikk jeg endelig prøve Levaxin. Og det hjalp, selv om virkningen var kort.
Og dermed har blodprøvene regulert seg til litt mer normalt igjen, siden jeg er medisinert, og de viser ingen forskjell selv om jeg har økt dosen to ganger. Har aldri merket noe til overdosering før i alle fall.
Så jeg tror ikke blodprøver hos meg viser hva som egentlig skjer i kroppen min. Samme som at ketoner i urinen ikke viser hva som virkelig skjer i kroppen. Jeg må gå etter symptomene. Men legen min stoler dessverre blindt på blodprøver og har enda ikke villet gi meg diagnose, selv om Levaxinen har hatt effekt.
Om det er kostholdet mitt som nå regulerer stoffskiftet, ville jeg da hatt symptomer på overdosering lenger tro, eller kommer det og går?
Siden magnesium i går hjalp ganske fort (eller placeboeffekt?), så tror jeg det kan ha vært magnesiummangel altså. Men om det fortsetter, skal jeg følge litt mer med på symptomer av overdosering. Skal til legen igjen om en måned og ta nye blodprøver i alle fall.
Har de du vet om opplevd det med lavkarbo, kombinert med medisinering? Eller kun overdosering generelt?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.