Bil-ringen sa for siden:
Jeg ammer min sønn på 4mnd.kan jeg da begynne på ketolyse kuren? Han får anen mat i tillegg også. :o
Bil-ringen sa for siden:
Jeg ammer min sønn på 4mnd.kan jeg da begynne på ketolyse kuren? Han får anen mat i tillegg også. :o
Bulldog sa for siden:
Det anbefales ikke. Men sk "generell lavkarbo" skal være godt egnet.
Areola sa for siden:
Det som ikke anbefales, er å gå ned for fort i vekt. Det kan skjule seg miljøstoffer i kroppen din, som overføres til melken når/om du raser ned i vekt.
(men jeg føler jeg er på tynn is nå. Kan noen bekrefte?)
Janis sa for siden:
Les på ammehjelpen: ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=67
Løvetann sa for siden:
Gratulerer med baby og amming! Dette er en fantastisk ting, å kunne amme opp et barn - at naturen setter oss i stand til selv å lage akkurat det som barnet trenger …
Ketose er jo en tilstand som endrer stoffskiftet ditt.
Som nevnt over, kan det ved raskt vekttap frigjøres fettbundede miljøgifter (det har vi alle i oss). De løses opp, følger med melken og blir dermed "servert" til barnet. :(
I tillegg skjer det noe med mineralbalansen i kroppen din, derfor anbefales kosttilskuddene for alle som følger ketolyse. Melken din blir jo laget av din egen kropp. Mineralmangel eller forskjøvet mineralbalanse kan påvirke melkens sammensetning på en måte du ikke har oversikt over. Det kan også påvirke barnet negativt. :(
Jeg synes ikke du skal eksperimentere med helsen til barnet ditt! Støtter anbefalingen over om å gå på vanlig lavkarbo til du er ferdig med ammingen.
Lykke til! :heia:
storemor sa for siden:
Gratulerer med en bebis!
Synes du skal hller spise sunt med tanke på mer frukt og grønt ihht til dt som anbefales de som ammer
Bæret sa for siden:
Gratulerer med baby!
Jeg avsluttet ammingen før jeg begynte med ketolyse.
Ville ikke fore ungen med miljøgiftene som jeg har lagret i fettet mitt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.