SunnhetMedSirrup sa for siden:
www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=563619
sykt ( SYKT ), sier nå jeg! :p men karbo indhold hadde vært intresant og få høre om.. :)
SunnhetMedSirrup sa for siden:
www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=563619
sykt ( SYKT ), sier nå jeg! :p men karbo indhold hadde vært intresant og få høre om.. :)
LabbeLis sa for siden:
Kalorier schmalorier... Er vel strengt tatt ikke det som betyr aller mest i et lavkarbokosthold..? Hva med sukkerinnholdet? Og forresten kremt - er dette en sjokolade som finnes kun for smakens skyld? Vil den i så fall komme "ut" i "heling" akkurat som maiskorn siden den ikke smelter...? :p
Photobscura sa for siden:
Det er jo fortsatt en mulighet for at den brytes ned i magesekken til tross for at den ikke smelter, da ;).
Jeg har i grunn mer tro på Ekte Sjokolade (tidligere kjent som Sjokoladeprinsen som vant siste sesongen av skaperen på TV) som har utvilket en sjokolade av råkakao med søtning fra naturlige kilder og lav GI. Den har alle næringsstoffene som brente kakaobønner ikke har, samt at den ikke har kunstig søtning eller raffinert sukker i seg. Gleder meg til den kommer på markedet i større skala enn små hjerter på femten gram til like mange kroner :o
Viclin sa for siden:
Men den smaker py! Jeg har to biter liggende i kjøleskapet fortsatt. Den ene smakte jeg en ørliten bit av og holdt på å brekke meg. Så den andre rørte jeg ikke engang.
Nå liker ikke jeg mørk sjokolade i utgangspunktet, så det er nok en stor årsak da. Men både sambo og søstra mi som begge elsker mørk sjokolade, syntes heller ikke noe om den.
Men jeg har store forhåpninger til melkesjokoladen når den kommer. Men når et lite hjerte koster 15 kr, så begrenser det jo seg selv hvor store mengder man hiver i seg. :p
Iset sa for siden:
Ja, hvor i himmelens navn får jeg tak i den Skaperen-sjokoladen? Har aldri sett den noe sted. Selges vel bare i Oslo, tenker jeg. sur
Viclin sa for siden:
Ja, og på Tjøme. Du kan få min bit som ligger i kjøleskapet. Den jeg ikke har spist av, selvfølgelig.
Photobscura sa for siden:
Åh, jeg synes den var veldig god, jeg! Men så foretrekker jeg mørk sjokolade, da :o.
Melkesjokolade blir jeg "høy" av, noe som jo har forklart seg i ettertid, med mine syke reaksjoner på sukker og melkeproteinintoleranse ...
Viclin sa for siden:
Jeg kunne levd på sjokolade. Når jeg får lyst på, skal jeg unne meg en. Men foreløpig har jeg ikke lyst på, så da er det jo ikke noe problem. Koser meg med ostekake i steden. :)
energibunten sa for siden:
Dette stod nede på linket side. Kan vel skrive under på det...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.