Hei.
jeg har fått plass på livsstils erndings program via sykehuset i september. og der vil da virkelig anta at jeg ikke får lov å spise som jeg gjør nå.(ketolyse)
så nå lurer jeg på hvor mye14 dager med litt normal kost vil ødelegge? så lenge jeg passer på de verste karbo hydrat maten. baker brød og tar med meg.
kunne gjerne tenke meg en kommentar fra Torkil.
jeg ble så i tvil nå
Jeg er litt usikker på hva programmet går ut på, men jeg vil anta som du sier at de ikke hopper i taket over kosten du spiser.
Jeg var på et par sånne dager i forbindelse med at jeg ble satt på metformin pga insulinresistens. Kurset var egentlig beregnet for Diabetes 2 pasienter.
De var veldig tradisjonelle i sine råd, og mye av det var hårreisende for meg som da hadde levd lavkarbo i flere år. Det eneste positive jeg fikk ut av det var at jeg lærte å gå stavgang :rolleyes:
Hvis du føler at lavkarbo-livet du nå har startet fungerer for deg, så ville jeg tenkt meg om både to og tre ganger om du trenger og ønsker det kurset nå. Er det mulig å be om å sette søknaden på vent til du vet om du får til dette på egenhånd?
Det er jeg helt enig i. Så det er jo helt avhengig av hvor mye den er basis for resten av opplegget. Ble selv veldig overrasket og skuffet over hvor mye av fokuset som lå på mat og kosthold. Men det var kanskje også fordi en god del av problemstillingene som ble snakket om er ting man ofte ikke trenger å forholde seg etter å ha valgt lavkarbo :)
Jeg syns for eksempel det var veldig mye fokus på hvilke tabletter man burde ta for å rette på det ene og det andre, og at man ikke kunne renge med å bli bedre, bare værre, og at 5-6 forskjellig var noe man måtte regne med å ta dalglig. Selv visste jeg jo at man fint kunne bli bedre bare ved små justeringer.
Alt i alt ble det så feil, og så magelfullt i forhold til de erfaringene jeg hadde. Og hvis man er i en tidlig fase av lavkarbo kan det være mer forvirrende enn til hjelp på alle måter. Derfor jeg personlig ville forsøkt å utsette det til man har funnet sin vei, og kan se fellene.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.