< Tilbake til oversikten

Hvordan bruker dere Ketostixene?

Krøllerellerei sa for siden:

Bruker dere dem daglig? Morgen, middag eller kveld? Eller bare når dere lurer på om dere er i ketose?

Jeg er så usikker på om det er noe jeg bør/må skaffe meg?

Yonah sa for siden:

Jeg brukte de hver kveld til boksen var tom, 2 timer etter mat.

Ellers gidder jeg ikke å bruke stix, for de forteller bare hva som skjer i urinen og ikke i kroppen. Stixene får en ikke fortere ned i vekt, men det gjør riktig mat.

Så du anbefaler det egentlig ikke? Spis riktig, så skjer det som skal skje?

Yonah sa for siden:

Jeg brukte de i beg*nnelsen, men helt ærlig så ser jeg ikke vitsen. Så lenge du spiser riktig etter den kostholdsfilosofien du følger, så får de deg ikke til å gå fortere ned i vekt. Ellers hadde jeg utslag hele tiden i de 8 ukene jeg brukte de og fra uke 2-7sto jeg bom stille i vekt;)

Nannah sa for siden:

har aldri brukt de...

Vaffel sa for siden:

Brukte de hver kveld i begynnelsen, så etterhvert av og til når jeg får lyst til å sjekke. (Jeg har holdt på i 9 uker.) Siden jeg har utslag hver eneste gang, begynner jeg å føle meg rimelig trygg... og drøyer noen dager mellom hver gang.

Men i begynnelsen var det enormt motiverende! :) Sånn følte iallefall jeg det. En liten belønning hver eneste kveld... forsikring om at jeg var på rett spor. Jeg syntes det var gøy, jeg. :cool: Har kjøpt boks nr. 2, men den tror jeg at jeg kommer til å ha lenge. Tipper det blir min siste boks.

Veggpryd sa for siden:

Kjøpte en boks ved oppstart 2007. Har brukt ca. 4-5 stix. Skikkelig bortkasta, men jeg bare MÅ prøve ALT! :lol:

Photobscura sa for siden:

Kjøpte også i starten, men bruker det veldig sjeldent. Som Imse sier, så sier det ingenting om hva som skjer i kroppen din, og det hjelper jo ikke direkte på vektnedgangen :p, med mindre det er en motivasjonsfaktor som Vaffel sier -men det har jo ingen fysiologisk effekt, da.
Det hender jeg blir nysgjerrig, og sjekker, men fortviler ikke det minste om jeg ikke får utslag, i blant er det så hårfint om man er i målbar ketose, og jeg merker jeg blir litt oppgitt på vegne av folk som river seg i håret over hvit stix, og tror det bare er dét det handler om, synd om det oppfattes sånn :o.

Takk for svar, dere har klaret opp noe av forvirringen min!

Bulldog sa for siden:

JA!!!

Beklager utbruddet :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.