Jeg startet på ketolysekuren for 3 dager siden. Er meget spent og måler med stix hele tiden. Er nok kanskje litt for tidlig. Jeg har kjøpt boken " slank med ketolysekuren" og den er fin. Har også kjøpt alle de tablettene som er nevt der.
Igår spiste jeg til frokost: 2 stekte egg+salat
lunsj: salat+skinke
middag: bacon & skinke i form (s144)
kvelds: inenting
Idag spiste jeg frokost: 2 stekte egg & 5 skiver bacon
lunsj: 1 avokado & reker + sitron, pepper og salt
middag: samme som i går
kvelds: eggesalat m/majones + LITT bacon
Ser dette greit ut eller?? Jeg er selv sykepleier( psykiatrisk), men klarer ikke å forstå at man skal gå ned i vekt ved å spise så mye fett... hehe.....
Jeg veier 68 kg og er 167 høy. Jeg vil ned 10 kg. Trener styrke 3 dager i uken og kondisjon 1-2.
Håper på svar;)
Ps.... drikker MASSE vann.... IDAG 3,5 liter
For det første, ikke mål med ketostixene hele tiden, mange blir alt for opphengt i det, og om du først skal bruke dem, så mål på kvelden to timer etter siste måltid. De forteller uansett ingenting om hva som skjer i kroppen, kun i urinen. Det kan være motiverende å se at man har utslag, men ikke la det være den eneste indikatoren. ;)
Du spiser i alle fall for lite grønnsaker! Du har så utrolig mye å velge mellom, alt av grønnsaker som vokser over jorda i tillegg til løk, løp til grønnsakshandleren og velg på øverste hylle! Brokkoli, blomkål, squash, aubergin, løk av alle slag, tomat, etc etc!
Og jeg må si jeg synes målet ditt om vektnedgang virker noe lavt i forhold til høyden din? Det er bare en tanke, altså. Folk er veldig forskjellige, og jeg skal absolut ikke sammenligne meg med deg, men jeg er like høy som deg, og veier ca 80 kg, og bruker str 40/42 i klær. Beinbygningen min er heller lett, og jeg har ikke fryktelig mye muskler. Jeg tipper for egen del at 65 kg er en helt grei vekt.
Trener du?
Men på meg virker det ikke som du veier så fryktelig mye akkurat nå, men det er ingen grunn til å ikke følge ketolysekuren (og la ingen fortelle deg det motsatte, å være svært overvektig er ingen betingelse for å spise ketogent).
Er kjempe fornøyd så langt! Gikk ned 3kg første uken (er på min andre nå).
Lykke til! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.