Hva er dine orker-ikke-mer-pulver-og-må-ha-noe-snop-nå tips?
Nå er jeg på fase 3, så jeg har "lov", men allikevel - tenkte sånne tips kunne hjelpe de fleste...
Sjokoladecrisp-bar. Jeg spiser ingen sjokoladeprodukter til vanlig, men sparer dem til en passelig snop-situasjon, en sjelden gang i blant. Sjokoladecrispen er best :D
yoplait %-yoghurt med vaniljesmak. Et beger har nesten 10 karbohydrater ( :eek: ), men det spørs hva alternativet er da. Føles hvertfall som en "sunn" utskeielse, gitt alternativene
en stor kopp kaffe latte med fløte og søtningsmiddel
polarlapp med ost, salt
etpar babybel
paprika med smøreost
lage muffins av brownies-miksen. Putte i frysa, så de alltid er enkelt tilgjengelige, lette å putte i veska og ta med hvis man skal på besøk, osv (jeg lagde av 10 poser på en gang, ble veldig vellykket)
gummibjørner eller drops fra apoteket med karber (på kino er dette genialt! jeg MÅ ha godteri på kino)
Kyllingchips :D
Steker en kyllingfilet og skjærer den i tynne skiver som legges i langpanne.
Pensles så med bitte litt rapsolje (kan utelates) og krydres etter ønske - salt og pepper er min favoritt, men paprika er også veldig godt
Setter pannen i stekovnen på 80-90 grader til de er sprø.
Kjempegodt som erstattning for potetgull :stortsmil:w00t::sikle:
Hjemmelaget gele i små plastbeger som man oppbevarer i kjøleskapet er alltid en grei ting synes jeg - men det spørs hvor nøye man er med søtstoffene, men null karber! Gele-oppskrift:
4 dl Fun Light (her kan man jo velge fritt)
10 plater gelatin
1 liter vann
vaniljeessens - kan droppes, men gjør det mindre syrlig
litt Splenda
(noen bringebær i gjør kan jo være en mulighet om man tillater det, men pluss da på karbene de gir)
Jeg pleier også å lage mandelpuddinger som jeg har i plastbeger: jeg får ca 9 beger med 1 karb i hver.
3 dl fløte
7 dl vann
10 plater gelatin
vaniljeessens
mandelessens
Splenda etter smak (bør være litt for å få dem søte nok)
kyllingchips var noe nytt gitt! Det må prøves!
Takk for mange gode forslag :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.