< Tilbake til oversikten

Dine "hjelp, jeg orker ikke mer pulver og må ha noe snop NÅ"-hemmeligheter

moma sa for siden:

Overskriften sier alt...

Hva er dine orker-ikke-mer-pulver-og-må-ha-noe-snop-nå tips?

Nå er jeg på fase 3, så jeg har "lov", men allikevel - tenkte sånne tips kunne hjelpe de fleste...

• Sjokoladecrisp-bar. Jeg spiser ingen sjokoladeprodukter til vanlig, men sparer dem til en passelig snop-situasjon, en sjelden gang i blant. Sjokoladecrispen er best :D
  • yoplait %-yoghurt med vaniljesmak. Et beger har nesten 10 karbohydrater ( :eek: ), men det spørs hva alternativet er da. Føles hvertfall som en "sunn" utskeielse, gitt alternativene
  • en stor kopp kaffe latte med fløte og søtningsmiddel
  • polarlapp med ost, salt
  • etpar babybel
  • paprika med smøreost
  • lage muffins av brownies-miksen. Putte i frysa, så de alltid er enkelt tilgjengelige, lette å putte i veska og ta med hvis man skal på besøk, osv (jeg lagde av 10 poser på en gang, ble veldig vellykket)
  • gummibjørner eller drops fra apoteket med karber (på kino er dette genialt! jeg MÅ ha godteri på kino)

Dere andre?

Anne sa for siden:

Jeg tar gjerne

• noen nøtter...varierete
  • halv avokado m/reker og majones
  • en fiberrik m tubeost(Magerosten, for den har mest proteiner)
    :)

grotingeling sa for siden:

Kyllingchips :D
Steker en kyllingfilet og skjærer den i tynne skiver som legges i langpanne.
Pensles så med bitte litt rapsolje (kan utelates) og krydres etter ønske - salt og pepper er min favoritt, men paprika er også veldig godt
Setter pannen i stekovnen på 80-90 grader til de er sprø.

Kjempegodt som erstattning for potetgull :stortsmil:w00t::sikle:

Starry Eyes sa for siden:

Hjemmelaget gele i små plastbeger som man oppbevarer i kjøleskapet er alltid en grei ting synes jeg - men det spørs hvor nøye man er med søtstoffene, men null karber!
Gele-oppskrift:
4 dl Fun Light (her kan man jo velge fritt)
10 plater gelatin
1 liter vann
vaniljeessens - kan droppes, men gjør det mindre syrlig
litt Splenda
(noen bringebær i gjør kan jo være en mulighet om man tillater det, men pluss da på karbene de gir)

Jeg pleier også å lage mandelpuddinger som jeg har i plastbeger: jeg får ca 9 beger med 1 karb i hver.
3 dl fløte
7 dl vann
10 plater gelatin
vaniljeessens
mandelessens
Splenda etter smak (bør være litt for å få dem søte nok)

moma sa for siden:

kyllingchips var noe nytt gitt! Det må prøves!
Takk for mange gode forslag :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.